۲۳ میلیون نفر در افغانستان در معرض ناامنی غذایی قرار دارند

یک مقام سازمان ملل متحد هشدار داد که ۲۳ میلیون تن در افغانستان در معرض تهدیدات ناشی از ناامنی غذایی و سوءتغذیه غیرقابل وصف قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رامیز الکبروف»، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان و معاون نماینده ویژه این نهاد، هشدار داد که بحران گرسنگی در ماه پیش‌رو در این کشور تا ۲۳ میلیون انسان را گرفتار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

شهروندان افغانستان: آمریکا به ما دروغ گفت

وی افزود خانواده‌های افغان برای بدست آوردن غذا اقدام به فروش وسایل شخصی وحتی اعضای بدنشان می‌کنند، و این بسیار ناامید کننده است.

الکبروف خاطرنشان کرد تا ۹۵ درصد مردم در افغانستان به غذای کافی دسترسی نداشته و این موضوع در خانواده‌هایی که زنان سرپرست هستند بیشتر است و این وضعیت بسیار تلخ‌ و شکننده و غیرقابل تصور است.

معاون دفتر هیأت سازمان ملل متحد در افغانستان تصریح کرد: اکثر نوزادن و کودکان در این کشور دچار سوء تغذیه بوده، تعدادی زیادی از این کودکان وزن عادی ندارند و برخی از آنها به دلیل ضعیف بیش از حد حتی توانایی راه رفتن را ندارند.

در همین حال او گفت که در کنار اینکه افغانستان با اثرات خشکسالی وحشتناک دست و پنجه‌ نرم می‌کند، تا هشتاد درصد جمعیت افغانستان با بدهی مواجه شده و همین طور او به افزایش نرخ مواد غذایی و غیرغذایی پرداخته است.

این مقام سازمان ملل متحد هشدار داد که چالش‌های عظیم در این کشور در راه است و از سازمان ملل متحد و اعضایش خواسته تا برای نجات مردم افغانستان اقدامات کمک‌های بشردوستانه فوری را در نظر بگیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1133863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =