شیوه‌نامه امکانات رفاهی برای جلوگیری از تصمیمات سلیقه‌ای مسئولان تدوین می‌شود

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت از تدوین شیوه‌نامه حداقل امکانات رفاهی برای جلوگیری از تصمیمات سلیقه‌ای مسئولان در سال آینده خبر داد.

پارسا مجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در سال گذشته آموزش مجازی در کلاس‌ها و دانشگاه‌های مختلف متفاوت بود اظهار کرد: اساتیدی با جان و دل پای آموزش مجازی بودند و در تدریس مفاهیم آموزشی هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین تلاش کردند. برخی اساتید دانشگاه نیز تنها به بارگذاری پاورپوینت بسنده کردند. آموزش مجازی را نمی‌توان امری یکسان برای هر استاد، هر دانشکده و هر دانشگاه در نظر گرفت.

وی ادامه داد: عمده مسائل شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت در سال گذشته به کرونا و فضاهای خوابگاهی دانشجویان خلاصه می‌شد. تعداد دانشجویان علوم پزشکی نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده بود اما نه تنها ظرفیت خوابگاهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی افزوده نشده بود؛ بلکه بسیاری از خوابگاه‌های اجاره‌ای و مشارکتی تغییر کاربری دادند. قرارداد این خوابگاه‌ها به دلیل حضور نداشتن دانشجویان در محیط دانشگاه فسخ شده بود. از این رو دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشکل کمبود خوابگاه مواجه هستند. امیدواریم تا 15 فروردین که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، تمامی مشکلات در زمینه کمبود خوابگاه برطرف شود.

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت گفت: در سال جدید در نظر داریم حداقل‌هایی در زمینه متراژ خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی حداقل‌هایی را طراحی کنیم تا مسئولان نتوانند به طور سلیقه‌ای در زمینه امکانات رفاهی دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند. همچنین با توجه به بالارفتن هزینه‌ها در نظر داریم با رایزنی‌های لازم، امکان توزیع غذا در روزهای تعطیل بین دانشجویان را فراهم کنیم. همچنین از مسئولان وزارت بهداشت می‌خواهیم حمایت‌های معیشتی از طریق سبد کالا و غیره صورت گیرد. نامه این موارد به مسئولان وزارت بهداشت ارائه شده است.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی نوپا از جمله دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به دانشجویان و آموزش آنان توجه چندانی نمی‌شود و بهداشت و درمان در اولویت قرار می‌گیرد.در صورتی که برای رسیدن به توسعه پایدار باید نسبت به آموزش متخصصان بومی متعهد و مانا اقدام کرد. از مسئولان وزارت بهداشت می‌خواهیم به معاونت دانشجویی و مسائل مربوط به دانشجویان نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133966

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =