مرخصی تحصیلی تعدادی از دانشجویان به علت مجازی بودن دروس

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: در فضاهای غیررسمی شنیده می‌شود دانشجویان به علت مجازی بودن نسبت به مرخصی تحصیلی اقدام کرده‌اند، بیشتر این دانشجویان ساکن تهران نیستند و نمی‌توانند با حضور در دانشگاه، فضای دانشجویی را تجربه کنند.

علی محدث زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به میزان تسلط اساتید دانشگاه شریف به آموزش مجازی اظهار کرد: در حال حاضر تنها کمتر از 5 درصد اساتید مسن‌تر در دانشگاه صنعتی شریف در زمینه استفاده از امکانات فضای مجازی با مشکل مواجه هستند و به تبع آن کیفیت آموزش مجازی آنان نیز کاهش پیدا کرده است. متاسفانه بسیاری از دانشجویان حین آموزش مجازی با آسیب‌های روحی مواجه شده‌اند؛ به‌طوری که تعداد قابل توجهی از دانشجویان ترم‌های پایین‌تر توان ادامه دادن دروس را ندارند. 

وی ادامه داد: آموزش مجازی سلامت روان دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده است؛ به‌طوری که دانشجو نمی‌تواند فضای دانشگاه و دانشجو شدن را تجربه کند. به قدری این موضوع جدی است که به طور میانگین 500 نفر از دانشجویان دانشگاه دانشگاه صنعتی شریف که در تهران ساکن هستند، به دانشگاه می‌آیند و از کتابخانه در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند. 

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف، در برخی موارد با دانشجویان تماس‌ برقرار می‌کنند. با این حال این مرکز مهجور در دانشگاه به شمار می‌رود. متاسفانه در فرهنگ ما رجوع به روان درمانگر به خوبی جا نیفتاده است و اقدامی قبیح تلقی می‌شود. بسیاری از دانشجویان تصور می‌کنند تنها در صورت داشتن مشکل روانی حاد باید به مشاور یا روانشناس مراجعه کنند. 

وی افزود: متاسفانه به اهمیت فعالیت مراکز مشاوره در دانشگاه به درستی پرداخته نشده است و تعداد کمی از دانشجویان از وجود چنین مرکزی مطلع هستند. بسیاری از دانشجویان پس از تماس این مرکز دریافتند که دانشگاه صنعتی شریف دارای مرکز مشاوره است. کارشناسان مرکز مشاوره با برقراری تماس تلفنی سوالاتی در زمینه سلامت روان دانشجویان در ایام کرونا مانند اضطراب دانشجویان، ارتباط خانواده و غیره می‌پرسیدند. 

محدث زاده بیان کرد: در فضاهای غیررسمی شنیده می‌شود دانشجویان به علت مجازی بودن دروس نسبت به اخذ مرخصی تحصیلی یا حذف ترم اقدام کرده‌اند. بیشتر دانشجویانی که نسبت به اخذ مرخصی تحصیلی اقدام کرده‌اند ساکن تهران نیستند. دانشجویان دانشگاه صنعی شریف که در تهران ساکن هستند، می‌توانند با حضور در دانشگاه با دیگر دانشجویان تعامل برقرار کنند. اما دانشجویان غیربومی با توجه به تلاشی که برای قبولی در این دانشگاه داشته‌اند، دور از ذهن نیست که اگر بخواهند نسبت به حذف ترم یا مرخصی تحصیلی اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =