حضور ۵۴۹ شاعر در جشنواره سرو دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: حدود ۱۱۰۷ شعر ارائه و ۵۴۹ شاعر در جشنواره سرو شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، استان کرمان یکی از استان‌های فعال و برگزیده در اختتامیه‌ جشنواره مهدویت و امامت‌، استان کرمان است و دکتر طهرانچی از رئیس دانشگاه آزاد کرمان و دانشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم تقدیر به عمل آورد. 

علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در پاسخ به این سوال‌ که‌ دانشگاه آزاد اسلامی  این استان در زمینه مهدویت طی این یک سال چه اقداماتی انجام داده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در زمینه مهدویت و امامت‌ جشنواره‌ای با نام جشنواره سرو برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه‌ جشنواره شعر سرو سه محور دارد، ادامه داد: محور اول این جشنواره زندگی و سیره امام حسین(ع)، محور دوم مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی‌ و زندگی وی و محور سوم شعر آیینی مقاومت بود.

رئیس دانشگاه آزاد کرمان با بیان اینکه‌ این جشنواره در سه بخش دانش‌ آموزی، دانشجویی و آزاد برگزار شد، تصریح کرد: یکی از امتیازات مهم جشنواره شعر سرو که در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی در تاریخ ۱۵ اسفندماه‌ برگزار شد، بخش دانش‌ آموزی این جشنواره بود.

منظری توکلی درباره هدف ایجاد بخشی برای شرکت دانش‌ آموزان در این‌ جشنواره اظهار کرد: هدف ما از اختصاص یک بخش به دانش آموزان‌ رشد و بالندگی استعداد و آموزش آن‌ها بود.‌

وی در پاسخ به این پرسش که آموزش دانش‌آموزان در سراسر به چه صورت انجام گرفت افزود: چندین‌ جلسه آموزشی به صورت وبینار برای آموزش کلیه دانش‌ آموزان‌ مشتاق در سراسر کشور با حضور بزرگانی‌ مثل  مصطفی رحماندوست، سنگری‌ برگزار شد.

منظری توکلی بیان کرد: با لطف و توجه امام حسین(ع) و همین طور عنایت حاج قاسم سلیمانی(ره) در جشنواره سرو ۵۴۹ شاعر شرکت کردند و ۱۱۰۷ شعر ارائه داده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان‌ تصریح کرد: در انتخاب برترین‌ها با اینکه ما ۹ برتر داشتیم، یعنی در هر بخش سه اثر برگزیده، داوران دچار مشکل بودند که در نهایت چون شاخص‌ها نیز مشخص بودند، نتایج‌ بر مبنای عدالت اعلام شد و ما شاهد یک کار جمعی بزرگ کشوری در زمینه امامت و مهدویت بودیم‌.

منظری توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا کرمان و قم در حوزه مهدویت و امامت با یکدیگر همکاری‌ داشته‌اند یا خیر گفت: به دلیل سراسرای بودن جشنواره، از شهر قم نیز افراد بسیاری شرکت کرده بودند. در بخش دانشجویی رتبه اول به سلیمان زاده اختصاص داده شد. 

خبرنگاران: فاطمه دده‌بیگی و کوثر عباسی

انتهای پیام/

کد خبر: 1134050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =