ارتقای سطح تعامل با همسایگان با ایجاد ظرفیت‌ در بازارچه‌های مرزی

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی فعال کردن بازارچه‌های مرزی و استفاده از ظرفیت تجار محلی را لازمه تقویت همکاری با همسایگان عنوان کرد.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به اینکه سیاست دولت سیزدهم در ارتقاع سطح تعاملات با کشورهای همسایه این سیاست‌ها آن هم در شرایط تحریم کار خوبی بود، اظهار کرد: فعال کردن بازارچه‌های مرزی و استفاده از ظرفیت تجّار منطقه‌ای و محلی رویکرد  صحیحی بود که در این دولت تقویت شد.

وی تصریح اینکه هنوز برای بسیاری از بازارچه‌های مرزی زیرساخت ایجاد نشده است، افزود: راه‌های ارتباطی، تجهیزات مخابراتی و گمرکی در برخی مناطق نیاز است که اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید:

سوخت‌بر درد فقر و بیکاری دارد قاچاقچی نیست

نماینده مردم چابهار بهترین مسیر برای خنثی سازی تحریم دشمن را فعال کردن بازارچه‌های مرزی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دغدغه در دولت وجود دارد که چنین کارهایی صورت گیرد و  تا حدودی شاهد رشد بازارچه‌ها بودیم، اما منظور ارتقای سطح امکانات و تجهیزات لجستیکی است که در برخی بازارچه ها باید تقویت شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: سطح تعامل با همسایگان در صورت توجه به ظرفیت‌های مرزی دو چندان می‌شود که هم رونق مرز را درپی دارد و هم اقتصاد ملی را تقویت می‌کند.

نماینده مردم چابهار تأکید کرد: از مرکز نشینان تقاضا دارم به فکر مرزنشینان باشند تا پیشرفت و توسعه کشور را در سایه امنیت معیشتی و رونق اقتصادی شاهد باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس‌جمهور در سفر 26 اسفند 1400 به استان خوزستان بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی تأکید کرد و گفت: به مسئولان استان‌های مرزی توصیه می‌کنم تمام تلاش خود را برای گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری با همسایگان به کار گیرند.

کد خبر: 1134094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =