دولت و مجلس مقصر تبدیل وضعیت نشدن پرستاران قراردادی / قرارداد ۸۹ روزه ظلم به نیروی انسانی است

پزشکیان گفت: بیمارستان‌هایی هستند که چارت سازمانی ندارند و سوال اینجاست که چطور بدون وجود چارت بیمارستان را افتتاح کرده‌اند؟ بعد برای اینکه بتوانند این بیمارستان را راه بیاندازند گفتند نیروها در این بیمارستان شرکتی باشند و این ظلم به نیروی انسانی است.

مسعود پزشکیان؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره دلیل تبدیل وضعیت نشدن پرستاران قراردادی گفت: مشکل هم از جانب مجلس وجود دارد و هم دولت زیرا می‌گویند که مجوزی برای تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی ندارند از طرفی بیمارستان‌هایی هستند که چارت سازمانی ندارند و سوال اینجاست که چطور بدون وجود چارت بیمارستان را افتتاح کرده‌اند؟ بعد برای اینکه بتوانند این بیمارستان را راه بیاندازند گفتند نیروها در این بیمارستان شرکتی باشند و این ظلم به نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید

تعارض منافع سد راه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری / اراده‌ای در وزارت بهداشت برای اجرای قانون وجود ندارد

او ادامه داد: درصورتی که نمی‌توان با وجود چارت سازمانی نیروی شرکتی استخدام کرد. در نهایت این بیمارستان‌ها باید حقوق نیروی شرکتی را از درآمد بدهند و درآمدی هم که نداشته باشند از پول نیروها کم می‌کنند. زمانی که در مجلس هم مطرح شد که این مشکل را حل کنیم عده‌ای از نمایندگان اعتراض کردند.

پزشکیان با انتقاد از مدیریت در حوزه نظام سلامت عنوان کرد: من اعتقاد دارم که سال آینده سیستم بهداشتی و درمانی در سیستم‌های دولتی بیمارستان‌ها به شدت مشکلات مالی پیدا خواهند کرد و مردم هم زمانی که به این مراکز مراجعه کنند خدمات درست نخواهند گرفت و نارضایتی در جامعه هم از سوی گیرندگان خدمت و هم ارائه دهندگان خدمت به وجود خواهد آمد و این برای دولت چالش ایجاد خواهد کرد.

او ضمن بیان اینکه قراردادهای ۸۹ روزه منطقی نیستند و زمانی که بیمارستانی چارت سازمانی دارد نباید  قرارداد ۸۹ روزه ببندد، توضیح داد:  ساختاری که امروز وجود دارد نه تنها برای دارندگان بیمه سلامت بلکه برای دارندگان دیگر بیمه‌ها هم مشکل‌ساز خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: مصوباتی که مجلس داده و سقف‌ها را محدود و حقوق پزشکان را در سیستم دولتی نجومی محسوب کردند، باعث بروز مشکلات شده است. همین مجلس، دولت و قوه قضائیه با همان آدم‌هایی قرارداد بستند که برای هر عمل ۵۰ میلیون و ۶۰ میلون می‌گیرند. اگر راست می‌گویند دولت و قوه قضائیه و مجلس هم از همان بیمارستان‌های دولتی استفاده کند. با این مصوبات مردم مشکل پیدا خواهند کرد و نمایندگان باید جواب بدهند که چرا این بلا را سر مردم آورده‌اند؟ انشالله که پیش بینی من غلط باشد اما من بر اساس کارشناسی، تجربه و سابقه مدیریتی تصورم بر این است که دولت به شدت در رابطه با بهداشت و درمان سال آینده با چالش مواجه می‌شود. مجلس به حرف کمیسیون بهداشت گوش نکرد و می‌گویند که ما انقلابی هستیم و همه باید برابر باشند خب اگر قرار بر برابری است خودتان هم از همان سفره‌ای استفاده کنید که برای مردم پهن کرده‌اید چرا خودتان به مراکز دیگری مراجعه می‌کنید؟

انتهای پیام /

کد خبر: 1134099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Melina IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      ♥♥