اعطای تسهیلات به خانوارهای دارای ۴ فرزند مطابق قانون جوانی جمعیت و جهش تولید مسکن

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای تسهیلات خانه دار شدن به خانوارهای دارای چهار فرزند بر اساس قوانین جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت اختصاص پیدا می‌کند.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه جلسات شورای عالی مسکن برای ایجاد هماهنگی تاکنون دوبار برگزار شده است، اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در این جلسات مؤثر است و می‌تواند به پیشرفت کار کمک کند.

وی افزود: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ برای صندوق ملی مسکن ۴۰  هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد و اساسنامه آن هم در هیئت دولت ترسیم شده است و به نظرم جلسات شورای عالی مسکن برای به نتیجه رساندن کارها باید با فاصله زمانی کمتری تشکیل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد برای یک میلیون مسکن زمین تأمین شده است، گفت: بیش از چهار میلیون ثبت نام کننده و متقاضی مسکن داشته‌ایم که اینها در روند ارزیابی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

قانون مالیات بر خانه‌های خالی به طور جدی اجرایی شود

شاکری با اشاره به چندین جلسه برگزار شده شورای عالی مسکن بیان کرد: در این جلسات تعهدات بانک‌ها برای تأمین مالی و کارهایی که مسئولیت دیگر وزارتخانه‌ها بوده تبیین شده است همچنین صندوق ملی مسکن مکلف به تأمین وام و ساخت خدمات زیربنایی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با حل شدن مشکلات جلسات صندوق ملی مسکن باید شروع شود و این شروع خوبی خواهد بود تا هماهنگی بین دستگاه های اجرایی صورت گیرد.

شاکری درباره قول وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اعطای زمین به خانوارهای دارای چهار فرزند برای خانه دار شدن گفت: این تسهیلات را وزارت راه و شهرسازی تخصیص می دهد اما این خدمات بر اساس قوانین جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت به خانوارها اختصاص پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور، یک عقب‌افتادگی تاریخی در بخش مسکن وجود دارد؛ در حالی که طبق قانون باید مسکن برای مردم ساخته شود اما عملکرد نامناسب در سال‌های گذشته باعث شده که بیش از ۱۲ میلیون تقاضای انباشته در بحث مسکن در کشور به وجود بیاید.

وی افزود: کسانی که در دوره گذشته افتخار می‌کردند که یک واحد مسکن نساختند باید پاسخگوی شرایط فعلی و مشکلات مسکن در کشور باشند.

شاکری ادامه داد: باید به موضوع مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه توجه شود تا به وسیله آن مسکن از کالای تجاری به مصرفی تبدیل و مشکلات حوزه مسکن کاهش پیدا کند.  صندوق ملی مسکن نیز می‌تواند به ساخت مسکن و کاهش تقاضا در این حوزه کمک کند.

کد خبر: 1134105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =