2 هزار کیلومتر مرز آبی ظرفیت عظیمی در دیپلماسی انرژی است/ لزوم گسترش همکاری‌های کشتیرانی با قطر و امارات

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تقویت دیپلماسی دریایی و کشتیرانی در حوزه عمران و ارتباطات فیزیکی جای کار بسیار داریم.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به ظرفیت‌های دریایی و نقش آنها در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: با توجه به طول بیش از دو هزار کیلومتر ساحل در اطراف کشور هنوز نتوانسته‌ایم به طور بایسته  کافی از این طرفیت بهره برداری کنیم.

وی افزود: برای تقویت دیپلماسی دریایی و کشتیرانی در حوزه عمران و ارتباطات فیزیکی جای کار بسیار داریم.

نماینده مردم لارستان،خنج، اوز و گراش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت‌های گسترده دریایی و کشتیرانی با دو کشور قطر و امارات وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نکاهی به معادلات جدید قدرت در جهان

حسین‌زاده با بیان اینکه بنا به ملاحظات سیاسی تلاش‌هایی صورت گرفته، اما رضایت بخش نیست، خاطرنشان کرد: در خصوص دیپلماسی انرژی هم سواحل دریا بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری هستند.

وی تأکید کرد: مرزهای آبی به لحاظ آب فراوان، بندرگاه‌ها و لنگرگاه‌هی صادراتی بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و ساخت پتروپالایشگاه‌ها هستند.

نماینده مردم لارستان،خنج، اوز و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران گفت: در حوزه انرژی روی این مسئله کار می‌کنیم. خط لوله گوره-جاسک، پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و شهیدسلیمانی و پتروشیمی‌هایی که در بندر چابهار طراحی شده همگی نویدبخش رونق خوب رونق انرژی در حوزه سواحل کشور است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی با تأکید براینکه در حوزه انرژی دریا کارهای خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدوارم کارهای بهتری در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم در قالب دیپلماسی اقتصاد انرژی آن را توسعه دهیم.

کد خبر: 1134132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =