ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری مغفول مانده است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری مغفول مانده در 300 کیلومتر سواحل این این استان حتی یک مجتمع تفریحی و بازی‌های آبی و ساحلی نداریم.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با توجه به اهمیت اقتصاد گردشگری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن اقلیم‌های متفاوت و تنوع فرهنگی بسیار زیبا و مواریث باستانی از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که می‌تواند در تقویت اقتصاد کشور راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در سال‌های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا در کل دنیا افت کرد، افزود: ظرفیت‌های بی‌بدین ایران در حوزه گردشگری می‌توانست بسیاری از مسائل اقتصادی را مرتفع کند. اما متأسفانه توجه به این حوزه تاکنون بیشتر ویترینی و شعاری بوده و در عمل اتفاقی نیفتاده است.

بیشتر بخوانید:

جبران خسارت‌های اقتصادی کرونا با تقویت صنعت گردشگری

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چشم‌انداز 1404 کشور برنامه‌های خوبی در تقویت حوزه گردشگری یا توریسم سلامت و زیارتی خوبی داشتیم که به رغم قول‌هایی که داده شد، عملیاتی نشد.

وی گفت: وقتی دانشجو بودم مسافرت‌های زیادی به کشورهای ترکیه و مالزی داشتم. مالزی حدود 29 میلیون نفر جمعیت دارد و به همین میزان هم سالانه توریست جذب می‌کند.

سعیدی ادامه داد: ترکیه درآمدی که فقط از جذب توریست در شهر آنتالیا دارد به اندازه تمام درآمدهای نفتی ایران است.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت در حوزه گردشگری بسترسازی است، گفت: بخش خصوصی موظف است در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، اما همان بسترسازی هم اتفاق نیفتاده و گاه هم برخی سیاست‌های غلط نه تنها به جذب گردشگر کمک نکرده بلکه با رویکرد غلط آنها را فراری دادیم.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری نیازمند تغییر نگاه به این حوزه است و بعد هم ایجاد زیرساخت

که از وظایف دولت است.

سعیدی با اشاره به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری گفت: نوار ساحلی چابهار نسبت به تمام سواحلی که تاکنون دیده‌ام بی‌نظیر است. اما متأسفانه در 300 کیلومتر این سواحل حتی یک پلاژ و مجتمع تفریحی و بازی‌های آبی و ساحلی نداریم.

کد خبر: 1134137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =