مسئولان صدا و سیما نسبت به هنر آگاهی کافی ندارند / لزوم استفاده از تجارب پیشکسوتان

بازیگر سریال ستایش گفت: یکی از عواملی که باعث ضعف صدا و سیما شده این است که اکثر مدیرانی که در سینما، تلویزیون و تئاتر کشور حضور دارند نسبت به هنر آگاهی کافی نداشته و هیچ کدام در حوزه سینما و تلوزیون کارایی کافی ندارند.

رضا ایرانمنش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: دو سه سالی است که بسیار کم کار شده‌ام و یکی از دلایل آن شیوع همه‌گیری کروناست اما امسال در ماه‌های خرداد و شهریور شروع به کار کردم و در چندین فیلم و سریال ایفای نقش کردم و در حال حاضر نیز بر روی کلاس‌های آموزش بازیگری متمرکز شده‌ام.

بیشتر بخوانید:

شبکه سه به شبکه ورزش تبدیل شده / لزوم بازتاب دغدغه‌های جوانان

وی در ادامه با اشاره به عملکرد ضعیف صدا و سیما عنوان کرد: یکی از مسائلی که در طول این سال‌ها تجربه کرده‌ایم این است که وقتی به مسئولین برای تولید کار مراجعه می‌کنیم عنوان می‌کنند که تلویزیون بودجه کم دارد این در حالی است که صدا و سیما علاوه بر بودجه‌ای که دولت در اختیارش می‌گذارد بخشی از درآمد خود را هم از طریق آگهی های بازرگانی کسب می‌کند اما همیشه چنین عنوان می‌شود که صدا و سیما بودجه کافی در اختیار ندارد و کسانی هم که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند می‌گویند که خودشان اسپانسر جذب کرده‌اند؛ حال سوالی که در این بین پیش می‌آید این است که این پول‌ها کجا می‌رود و صرف چه چیزی می‌شود؟

ایرانمنش ادامه داد: ضعف دیگر صدا و سیما این است که وظیفه خود می‌داند تنها برای مناسبت‌های خاص فیلم و سریال تولید کند مثلا برای ماه رمضان یا ماه محرم؛ اما وقتی کنکاش می‌کنیم متوجه می‌شویم که هزینه‌های این این گونه سریال‌ها نیز از بیرون سازمان تامین می‌شود و تلویزیون فقط آنها را پخش می‌کند.

بازیگر سریال ستایش ادامه داد: مشکل اصلی این است که صدا و سیما نمی‌خواهد هزینه کند و مسئولان می‌گویند که باید در برابر هجمه‌های فرهنگی ایستاد اما چگونه می‌توان در برابر هجمه‌های فرهنگی ایستادگی کرد؟ تلویزیون باید فیلم و سریال تولید کند، باید برای مردم سرگرمی ایجاد کرد تا آنها به رسانه ملی خودمان روی بیاورند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده؛ مهاجمین فرهنگی هزینه می‌کنند اما ما هزینه نمی‌کنیم.

ایرانمنش افزود: عامل عمده دیگری که اکنون باعث ضعف صدا و سیما شده این است که اکثر مدیرانی که در سینما، تلویزیون و تئاتر کشور حضور دارند نسبت به هنر آگاهی کافی نداشته و هیچ کدام در حوزه سینما و تلوزیون کارایی کافی ندارند شاید اگر در هر کدام از آنها حوزه دیگری و پیرو تحصیلات خودشان فعالیت می‌کردند، کارایی بیشتری داشتند.

وی در پایان گفت: مسئولین باید فکر به حال برنامه‌های تلویزیون بکنند؛ صدا و سیما باید سعی کند از همه ژانرها در برنامه‌ها بهره ببرد؛ باید در همه زمینه‌ها از فیلمسازان دعوت کند تا فیلم بسازند؛ چرا که استفاده نکردن از تجربه و وجود پیشکسوتان این عرصه باعث پدید آمدن وضعیت کنونی شده است؛ باید کاری کرد تا مردم پای تلویزیون بنشینند و جذب برنامه‌های آن شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =