یمن: تأسیسات حیاتی عربستان را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز یکشنبه گفت که یگان موشکی و پهپادی این کشور عملیات مهمی دو مرحله‌ای به چندین تأسیسات حیاتی و مهم در مرکز، غرب و جنوب غربی عربستان داشته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات تلافی جویانه نیروهای این کشور در عمق خاک عربستان سعودی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید 

جزئیاتی از خنثی‌سازی عملیات سازمان اطلاعات عربستان در یمن

او بر اساس اعلام قبلی طی کنفرانس خبری گفت که نیروهای مسلح یمن در راستای پاسخ قانونی خود به تداوم حملات و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی، عملیات نظامی گسترده‌ای تحت عنوان «عملیات 2 شکست محاصره یمن» را انجام دادند.

بر اساس این بیانیه، در مرحله اول این عملیات، شماری از تأسیسات مهم و حیاتی دشمن سعودی در ریاض و منطقه ینبع (غرب عربستان سعودی) و برخی مناطق دیگر را با شلیک مجموعه‌ای موشک‌های کروز و بالستیک و پهپاد هدف قرار داد.

سریع گفت: «به دنبال موفقیت مرحله اول عملیات، نیروهای مسلح یمن مرحله دوم این عملیات را انجام دادند که شماری از اهداف حیاتی و مهم در مناطقی مانند ابها، خمیس مشیط و جیزان و سامطه و ظهران الجنوب را با مجموعه از موشکهای بالستیک و کروز و پهپاد هدف قرار داد.»

وی تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن قادر به انجام عملیات نظامی گسترده منحصر به فرد برای شکست محاصره ظالمانه یمن است که شامل اهدافی خواهد بود که دشمن جنایت‌کار فکرش را نمی‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این نیروها بانکی از اهداف به همراه مختصات کامل در عربستان سعودی دارد که هر آن احتمال دارد هدف عملیات و حملات قرار گیرد. سرتیپ سریع همچنین به متجاوزان درباره تبعات تداوم محاصره یمن هشدار داد.

کد خبر: 1134205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =