دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحول و کارآفرینی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ضمن تشریح برنامه‌های این دانشگاه در سال نو، بیان کرد: سال ۱۴۰۱ با ظرفیت بیشتر و ساماندهی بهتر در مسیر تحول دانشگاه کارآفرین پیش می‌رویم.

محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دراختیار داشتن بزرگترین شبکه دانشگاهی استان یزد گفت: ما با بیش از ۱۶هزار دانشجو، ۸۰۰ کارمند، ۴۰۰ عضو هیئت علمی، ۴۰۰ استاد، ده‌ها آزمایشگاه و بیش از ۴۰ شرکت خلاق و فناور دانش‌بنیان، در حال خدمت به جامعه اسلامی هستیم. 

دهقانی اشکذری ضمن تشریح برنامه‌های اجرا شده دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سال ۱۴۰۰، افزود: در حوزه جذب دانشجو در دانشگاه رشد چشمگیری نسبت به سال قبل داشته‌ایم و در رتبه بندی کشوری نیز جزء واحدهای برتر در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی سندی، به‌نام سند تحول و تعالی را تدوین کرد که در آن تغییرات و چرخش‌های مهمی در حوزه شیوه‌های آموزش و رویکردهای اشتغال و کارآفرینی خواهیم داشت. حرکت اجرایی این سند ۵ساله را با یک گام بزرگ و رویدادی هدفمند آغاز کرده‌ایم. ما در این رویداد بزرگ در حال نظام‌سازی ظرفیت‌های دانشگاه هستیم. دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۴۰ سال خدمت، ظرفیت‌های بسیار عظیمی را در حوزه علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، مهارتی و..‌. داراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در پایان تأکید کرد: هدف دیگر از رویداد گام دوم دانشگاه، ارتباط واقعی‌تر و عمیق‌تر با صنعت است و به‌همین منظور درخواست فراهم‌سازی بستر حضور دانشجویان را در میدان صنعت داده‌ایم. موضوع مهم درمورد این رویداد بزرگ، بحث کشف استعدادهاست که دریافت این ایده‌ها و استعدادها در همه شهرستان‌های استان یزد صورت گرفته‌است. وظیفه اصلی ما در این رویداد کشف دانشجویانی از جهت خلاقیت، ایده پردازی، ارائه راه حل‌هایی برای مسائل جامعه و تفکر خلاق است و این‌که به آن‌ها بیاموزیم که یکی از مهم‌ترین مهارت‌های روز دنیا، تفکر خلاق است.

در ادامه نوید نصیری‌زاده، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در خصوص جشنواره ملی فرهیختگان عنوان کرد: در چند سال اخیر با تلاش‌هایی که توسط همکاران انجام شده، توانستیم رتبه اول کشور را در جشنواره به دست آوریم و عنوان فناور برتر کشور را کسب کردیم. همچنین عناوین دیگری مانند پژوهشگر برتر کشور، کارآفرین برتر و در زمینه فعالیت دانشجویان و چاپ کتاب نیز رتبه‌های برتر از افتخارات این دانشگاه است.

وی در ارتباط با مردمی بودن دانشگاه تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدا مردمی بوده‌است و برخلاف دانشگاه‌های دیگر، با ارتباطات بسیار خوب خیرین، آموزش‌وپرورش، صنعت و سازمان‌ها همیشه مردمی بودن آن حفظ شده‌است.

نصیری‌زاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سال گذشته گام‌های بسیاری در خصوص حرکت به سمت تبدیل‌شدن به یک دانشگاه کارآفرین برداشته است. این‌که دانشجویان ما صرفاً با مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیل نشوند و مهارتی را برای ورود به بازار کسب و کار بیابند نیز جزء اهداف اصلی ما در دانشگاه است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد درحال جذب دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت فراگیر هستیم که ثبت نام آن از طریق سایت سنجش امکان‌پذیر است.

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1134254

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =