هیچکس نمی‌تواند بر سر آرمان فلسطین با رژیم آپارتاید اسرائیل مصالحه کند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آرمان فلسطین را اولویت اصلی جهان اسلام خواند و تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند بر سر این آرمان، با رژیم آپارتاید اسرائیل مصالحه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سعید خطیب‌زاده سخنگو و معاون وزارت امور خارجه که به نمایندگی از جمهوری اسلامی در چهل و هشتمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد شرکت کرده امروزز (سه‌شنبه) دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ در توئیتی در این باره نوشت: خرسندم که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در چهل و هشتمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پاکستان شرکت کرده‌ام.

بیشتر بخوانید:

خطیب زاده: طلب مردم ایران بدون ارتباط با هرگونه موضوع دیگری اعاده شد

وی با بیان این‌که فلسطین اولویت اصلی جهان اسلام بوده و خواهد بود، تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند بر سر این آرمان، با رژیم آپارتاید اسرائیل مصالحه کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: از یمن گرفته تا افغانستان، اتحاد جهان اسلام برای حل بحران‌ها کلیدی است.

شعار اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی «مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه» است. «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان سخنران اصلی در نشست افتتاحیه بود و «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان هم ریاست این نشست را برعهده دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ۲۳ اسفند ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.در این گفت‌وگو که به ابتکار وزیر خارجه پاکستان انجام شد، دو وزیر خارجه درباره اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، موضوع فلسطین، اوضاع یمن، افغانستان، بحران اوکراین و مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.وزیر امور خارجه پاکستان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن دعوت از حسین امیرعبداللهیان برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد و جشن هفتادمین سالگرد روز ملی پاکستان، مسئله فلسطین را منشا پیدایش سازمان همکاری اسلامی خواند و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این رابطه مهم و کلیدی برشمرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، خطیب‌زاده به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده است.

امیرعبداللهیان دیروز (دوشنبه) اول فروردین ماه ۱۴۰۱ با وزرای خارجه عراق و تاجیکستان درباره این نشست گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =