آخرین جزئیات از بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز قرارداد «جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان این صندوق» از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر گفت: قرارداد جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری یا همان بیمه تکمیلی سابق از اول فروردین ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز فعال خواهد بود. 

بیشتر بخوانید

واریز حقوق بازنشستگان به صورت مرحله‌ای

وی با بیان اینکه «زمان ثبت نام یا حذف و اضافه نفرات تحت پوشش برای این خدمت از اول فرودین ماه ۱۴۰۱ تا ۳۱خردادماه ۱۴۰۱ به مدت سه ماه تعیین شده است» اظهار داشت: متقاضیان دریافت این خدمت می توانند صرفاً از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری و بدون مراجعه حضوری و فقط از طریق «رایانه» اقدام به ثبت نام یا حذف و اضافه نفرات جدید کنند.

وی افزود: در این طرح ثبت تقاضای بازنشستگان عزیز از طریق تلفن همراه امکان پذیر نیست.  مرتضایی فرد سهم سرانه هر نفر را در قرارداد سال جدید ۴۵هزار تومان اعلام کرد و گفت: در قرارداد سال ۱۴۰۱ سقف پوشش خدمات جبران هزینه خسارت درمان نسبت به قرارداد قبلی نیز ۳۰درصد بیشتر شده است.

وی دراین خصوص توضیح داد: قرارداد جدید در قالب پرداخت هزینه خسارت های درمانی است و شرکت طرف قرارداد صرفا وظیفه محاسبه و تعیین مبلغ هزینه خسارت را برعهده دارد و صندوق بازنشستگی کشوری از محل سودآوری شرکت ها و سهم بازنشستگان، نسبت به پرداخت هزینه خسارت اقدام خواهد کرد. 

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه مرحله آخر ثبت نام متقاضیان یا ثبت درخواست انصراف و حذف و اضافه افراد، ویرایش و ثبت «نشانی محل سکونت فرد دارای دفترکل بازنشستگی» است، بنابراین فرد متقاضی باید نشانی و شماره تلفن همراه را به درستی و با دقت ثبت یا اصلاح کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1134377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهنازصبار IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      متاسفانه با توجه به بیماریهای متعدد عزیزان بازنشسته واقعا بیمه ی بدرد نخوری داریم خیلی جالب که سقف ویزیت دکتر تا پایان سال دویست وپنجاه هزار تومان است یعنی بازنشسته فقط پول دو ویزیت در یکسال به او تعلق میگیره پول ام آرای ازمایشگاه خیلی در سطح پایینی است وهزینه دندانپزشک جز بیمه نیست و خیلی مشکلات دیگه که هیچ دلسوزی نیست که توجه کند این مسئولین می دانند وقتی که خودشان بازنشست شوند احتیاجی به بیمه ی تکمیلی پیدا نمی کنند چون می دانند اینقدر پس انداز وملک املاک برای خودشان جمع می کنند که نیازی نخواهند داشت پس ما بد بدبخت ها سازمان مرگ باید درد بود بختی بکشیم هیچکس به فکر ما نیست تو جلساتی که دارند اعلام میکنند که یارانه اضافه میشه ولی به حقوق گیرا داده نمیشه نمی دونم فکر کردن ما چقدر حقوق میگیریم که یارانه برای ما اضافه است واقعا هیچ امیدی به این دولت مردان نباید داشته باشیم