کاهش ۹۰ درصدی مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی وارداتی در سال ۱۴۰۱

نرخ مالیات بر ارزش افزوده گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، قند، شکر و گوشت قرمز از ابتدای لازم الاجرا شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده (۱۳دی ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۱ به یک درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس  ابلاغیه مورخ  ۲۸/ ۱۲/ ۱۴۰۰ مدیرکل واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی در خصوص مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده برخی کالاهای اساسی، از تاریخ لازم الاجراء شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده- ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۰- تا پایان سال ۱۴۰۱، نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، قند، شکر و گوشت قرمز معادل یک درصد تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

راهبردهای دولت در سند تحول برای بهبود وضعیت بورس‌

این ابلاغیه با توجه به بند ( ۳ ) مصوبات شصت و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع نامه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ دبیر محترم شورایعالی هماهنگی اقتصادی و معاون اقتصادی رئیس جمهور صادر شده است.

گفتنی است، مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیرمستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

در حالی که نرخ مالیات بر ارزش افزوده در ایران ۹ درصد محاسبه می‌شود و در لایحه جدید دولت نیز همین نرخ حفظ شده، متوسط نرخ استاندارد این نوع مالیات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۱۶ درصد برآورد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =