برنامه وزارت عتف برای افزایش تعداد مقالات در حوزه علوم انسانی و اجتماعی

معاون پژوهشی وزیر علوم برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای افزایش تعداد مقالات در حوزه علوم انسانی و اجتماعی را تشریح کرد.

پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که درصد مقالات ایران در حوزه علوم اجتماعی و انسانی نسبت به دنیا کمتر است و باید این نسبت را رعایت کنیم، اظهار کرد: در این راستا، معاونت پژوهشی وزارت علوم سیاست‌هایی تشویقی برای افزایش تعداد مقالات در حوزه علوم اجتماعی و انسانی در نظر دارد.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به این که سیاست‌های تشویقی شامل تشویق‌های مالی است، افزود: هدف از این سیاست‌ها، ترغیب افراد به چاپ مقالات بین‌المللی در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه دیگر، نمایه‌سازی مجلات علوم انسانی فارسی است. این اقدام چند ماه است که شروع شده و حدود یک تا یک سال و نیم زمان خواهد برد تا بتوانیم نشریات را نمایه‌سازی کنیم. چون لازم است که نشریات فارسی‌زبان، چکیده انگلیسی اضافه کنند و پیش از ثبت در پایگاه‌های بین‌المللی باید آمادگی لازم را پیدا کنند.

صالحی با تصریح بر این که پیش‌بینی ما این است که تا یک سال و نیم آینده سهم ایران از طریق مجلات خودمان افزایش پیدا کند، گفت: موضوع در علوم انسانی و اجتماعی، جامعه است. یکی از مباحث جدی ما این است که بتوانیم ایده‌های و عقاید خود را در سطح بین‌المللی نشر دهیم. هدف وزارتخانه از مسیری که برای نمایه‌سازی دارد، نشر این ایده‌هاست.

 معاون پژوهشی وزیر علوم با تاکید بر این که مرز دانش یعنی ایده‌های جدیدی که به صورت مقاله منتشر می‌شود، اظهار کرد: میزان مقالات کاربردی در دنیا بسیار کمتر از مقالات بنیادی است. بنابراین این روند در همه دنیا وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =