نگرانی بابت تأمین بنزین وجود ندارد

تأمین بنزین مورد نیاز مردم بدون وقفه درحال انجام است و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز از اتخاذ تمهیدات لازم برای عرضه بدون مشکل بنزین در تمامی ایام نوروز خبر داده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از شاخصه‌های ایام نوروز هر سال، رشد مصرف بنزین ناشی از افزایش ترددهای برون شهری و مسافرت‌های نوروزی جاده‌ای مردم در این ایام است.

بیشتر بخوانید:

آینده نامعلوم بنزین در ۱۴۰۱/ کیش و قشم الگوی کل کشور می‌شود؟

در نوروز ۱۴۰۱ نیز پس از دو سال تجربه نوروز با محدودیت‌های کرونا، با کاهش همه‌گیری این ویروس، محدودیت‌های سفرهای نوروزی برداشته شده و مردم در اقصی نقاط کشور در حال گذراندن تعطیلات و اقدام به سفرهای نوروزی به ویژه از مسیرهای جاده‌ای و با استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند.

وزیر نفت روز دوشنبه (یکم فروردین ماه ۱۴۰۱) در بازدیدی سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع میانگین روزانه ۱۱۶ میلیون لیتر بنزین در کشور در فاصله روزهای ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (۲۵ تا ۲۹ اسفند) ۲۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می دهد که در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰، شاهد ثبت یک رکورد جدید در مصرف بنزین کشور با ثبت مصرف ۱۳۱ میلیون لیتر بنزین در این روز بودیم.

با وجود رشد مصرف بنزین در نوروز امسال، کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص تأمین بنزین مورد نیاز مردم در این ایام گفت: "با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای مصرف بنزین کشور، هماهنگی و برنامه‌ریزی در بخش‌های تولید، انتقال و ذخیره‌سازی به‌نحوی انجام شده است که بنزین به قدر کفایت وجود دارد و مشکلی در زمینه تأمین سوخت نوروزی در کشور وجود ندارد."

انتهای پیام/

کد خبر: 1134434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =