بی‌توجهی مسئولان به هنر موسیقی / ارشاد از هنرمندان حمایت نمی‌کند

فریدون بیگدلی گفت: حمایت ارشاد از موسیقی و هنرمندان این عرصه در حد صفر است.

فریدون بیگدلی خواننده و آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت کم‌کاری این روزهای خود اظهار کرد: باید موقعیت اجرا وجود داشته باشد تا ما بتوانیم خود را نشان دهیم و شرایط مناسبی برای کار وجود داشته باشد. متاسفانه همه‌گیری کرونا باعث شد تا میزان اجراها بسیار کاهش یابد و من نمی‌دانم چگونه برخی در این شرایط امکان اجرا پیدا کرده‌اند و این‌طور به نظر می‌رسد که فقط ۵ یا ۶ نفر هستند که از این امکان برخوردارند.

بیشتر بخوانید 

موسیقی در کشور به ابتذال کشیده شده / کسی به فکر هنر اول نیست

وی در پاسخ به این سوال که چرا جوانان به موسیقی مبتذل روی می‌آورند، گفت: ما موسیقی به نام موسیقی مبتذل نداریم، موسیقی یک هنر والاست و چیزی که آن را مبتذل می‌کند متن و شعری است که اجرا می‌شود، چرا که چیزی که در وهله اول شنیده می‌شود و بر روی افراد تاثیرگذار است، شعر است؛ شعر و متن است چیزی است که به یک موسیقی هویت می‌دهد و خوب و بد آن را مشخص می‌کند.

خواننده و آهنگساز کشورمان ادامه داد: علت روی آوردن جوانان به موسیقی‌های مبتذل باید واشکافی شود چرا که این یک مسئله هزار توست و برخی حشو خود را با این نوع موسیقی نشان می‌دهند.

وی افزود: البته اعتقاد من بر این است که این یک دوره گذرا در موسیقی است؛ اگر نگاهی در تاریخ بیندازیم متوجه می‌شویم که گروه‌های زیادی آمده‌اند و رفته‌اند و در برخی مواقع یک رنسانس فرهنگی رخ می‌داده است. ما کشوری هستیم که از نظر ادبی حرف اول را در جهان می‌زنیم و این یک واقعیت است.

بیگدلی در ادامه گفت: من معتقدم که انسان‌ها حق انتخاب دارند ممکن است در حال حاضر عده‌ای از جوانان به این نوع موسیقی‌ها توجه داشته باشند اما مطمئنا پس از مدتی خسته شده و دوباره به موسیقی‌های فاخر روی خواهند آورد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که به باند بازی در موسیقی اعتقاد دارید یا خیر گفت: در هر حال جایی که پول و شهرت وجود داشته باشد مافیا نیز وجود دارد.

وی در ادامه حمایت ارشاد از موسیقی و هنرمندان این عرصه را در حد صفر دانست و افزود: من خود به عنوان فردی که دانش‌آموخته موسیقی هستم و موسیقی را به طور تجربی کار کرده‌ام برای یک بار هم برای حضور در مراسمی که در ارشاد برگزار می‌شود دعوت نشده‌ام.

وی در پایان تاکید کرد: اعتقاد من بر این است که کار باید به کاردان سپرده شود و مدیری که در راس امور هنری قرار می‌گیرد باید از این جنس بوده و دغدغه‌مند این عرصه باشد و سختی‌های آن را دیده باشد، اما متاسفانه چیزی که در حال حاضر شاهد هستیم بی‌توجهی مسئولین به این هنر است و این‌ها مسائلی است که باعث دلسردی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =