راه‌اندازی آزمایشگاه استاندارد دامی و باغی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: این واحد دانشگاهی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی آزمایشگاه استاندارد دامی و باغی به ویژه در بخش مرکبات را دارد و ایجاد این مرکز به تشخیص و جداسازی محصولات ارگانیک و غیرارگانیک کمک شایانی می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل بازدید کرد.

طهرانچی در این بازدید با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل زیرساختهای لازم برای راه اندازی آزمایشگاه استاندارد دامی و باغی به ویژه در بخش مرکبات را دارد، گفت: ایجاد این مرکز به تشخیص و جداسازی محصولات ارگانیک و غیرارگانیک کمک شایانی می کند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل دارای ظرفیت های مناسب برای توسعه فعالیت های علمی و آزمایشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: مهمترین وظیفه دانشگاهیان تبیین شعار سال ۱۴۰۱ و بسترسازی برای دانش بنیان و اشتغال زایی است.

وی به طرح پیشنهاد دکتر حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اشاره و تصریح کرد: طرح ساماندهی و تبدیل فاضلاب شهرک صنعتی رجه به آب مصرفی کشاورزی برای روستاهای پایین دست با ایجاد تسویه خانه ایده خوبی است که باید با نشست مدیران شهرک صنعتی عملیاتی شود.

طهرانچی اظهار داشت: راه اندازی مرکز کشت بافت مرکبات در مرکز تحقیقاتی و آموزشی رجه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری مبنی راه اندازی مراکز دانش بنیان در حوزه کشاورزی امری قابل تحسین است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه راه اندازی و دریافت مجوز رشته های مهارتی به ویژه رشته های ترکیبی مهارتی در واحد دانشگاهی با توجه به موقیعت و ظرفیت شهر بابل یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای اعضای هیأت علمی و کارکنان انقلابی و کارآمد است که می تواند با بهره گیری از این پتانسیل، مسائل علمی و تحقیقاتی و اشتغال زایی کشور را ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت شهرستان بابل، ایجاد و راه اندازی مراکز دانش بنیان و نوآور در زمینه های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری یک نیاز اساسی است.

طهرانچی با اشاره به فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه نقش تأثیرگذاری در حوزه فرهنگی در بسیاری از شهرهای کشور ایفا کرده و فعالیت های بسیار خوبی با کمک دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف انجام شده است.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تمام تلاش خود را در راستای تبیین و نهادینه کردن شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» با تشکیل کارگروه های علمی و پژوهشی به کار می گیرد. 

در این بازدید حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و دکتر سید میرالله حسینی رئیس واحد بابل نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

نخستین نشست مشترک بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد/ احداث یک دانشگاه ایران شناسی در دستور کار است

نمای دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، «نمای فناوری» است/ ایجاد هلدینگ در حوزه‌های فناورانه از برنامه‌های جدی دانشگاه آزاد اسلامی است

برگزاری دوره‌های حین خدمت برای کارکنان بخش‌های مختلف بندرجاسک

انتهای پیام/

کد خبر: 1134494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =