تاثیرات کرونا بر فعالیت نشریات دانشجویی/ توزیع مناسب، محتوا نامناسب

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم گفت: انتشار الکترونیکی نشریات باعث شد تا توزیع آسان‌تر و با هزینه کمتر باشد.

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت نشریات دانشجویی با آغاز حضوری شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: بیماری کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است از جمله نشریات. انتشار نشریات به صورت کاغذی کاملا متوقف شده است؛ اما به صورت مجازی منتشر می‌شوند.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم حضور دانشجویان طبیعتا روی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه انتشار نشریات دانشجویی تاثیرگذار بود، گفت: متاسفانه در این دوران نشریات از نظر محتوایی دچار رکوت شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت نشریات دانشجویی بر کسی پوشیده نیست، گفت: نشریات دانشجویی همواره بستری برای انتقال نظرات دانشجویی در موضوعات مختلف اعم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و رساندن صدای دانشجوهای مطالبه‌گر بوده است.

عسگری با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های فعالیت فرهنگی دانشجویان، نشریات است، گفت: امیداوریم دانشجویان زودتر در دانشگاه حضور پیدا کنند و فعالیت‌های حضوری را از سر بگیرند.

این فعال دانشجویی درباره محتوای نشریات و توزیع آنها مطرح کرد: توزیع نشریات به دلیل الکترونیکی بودن و انتشار در فضای مجازی، گستره بیشتری پیدا کرده است؛ اما به دلیل غیر حضوری  بودن دانشگاه‌ها تا حدودی با ضعف همراه بوده است.

انتشار الکترونیک کمک خرج نشریات دانشجویی

وی با اشاره به بودجه نشریات دانشجویی در دوران کرونا بیان کرد: کمک هزینه‌های مربوط به طراحی و ویراستاری که همیشه دانشگاه به مدیران مسئول نشریات پرداخت می‌کرد براساس طبقه‌بندی و با توجه به کیفیت نشریات پرداخت می‌شود. این بودجه به دلیل حذف هزینه‌های چاپ و کاغذ به صورت کامل صرف طراحی صفحات می‌شود.

عسگری در پایان درباره میزان موفقیت فعالیت نشریات دانشجویی در دوران کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها تصریح کرد: در کل می‌توان گفت عملکرد نشریات در این دوران موفقیت آمیز بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =