رشد ۳۰ درصدی مبلغ وام شهریه دانشجویی نسبت به سال گذشته + نمودار

بررسی‌ها نشان می‌دهد وام شهریه دانشجویی نیمسال تحصیلی 1401-1400 نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وام شهریه یکی از وام‌هایی است که دانشجویان می‌توانند نسبت در مدت تحصیل خود نسبت به دریافت آن اقدام کنند. این وام به منظور کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان شهریه پرداز شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم پرداخت می‌شود. 

ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از اول بهمن ماه آغاز شد و دانشجویان تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱  مهلت دارند نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

دانشجوی نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد و موسسات غیر دولتی غیر انتفاعی می‌توانند نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

مدت استفاده از وام شهریه در هر مقطع تحصیلی برای مقاطع  کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی، برای مقاطع کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی، برای مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر ۱۲ نیمسال تحصیلی و برای مقطع  دکتری پیوسته حداکثر ۱۶ نیمسال تحصیلی است. دانشجویان باید توجه داشته باشند دریافت وام صرفاً در نیمسال اول اضافی به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال‌های مقرر در بند الف تجاوز نکند، بلامانع است.

این وام به دانشجویان شهریه پرداز شاغل، الکترونیکی (مجازی) و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی انتقالی از خارج به داخل کشور در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، در اولویت بعدی امکان پذیر خواهد بود. دانشجویان دوره‌های پردیس در صورت اعلام درخواست کتبی دانشگاه و در قالب لیست مجزا با موافقت رئیس صندوق در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، وام شهریه دریافت خواهند کرد.

 دانشجویانی که مطابق قوانین و مقررات کشوری از پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل معاف هستند، مشمول دریافت کنندگان وام شهریه نیستند. این وام به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجوی متقاضی واریز و به عنوان بدهی و در پرونده دانشجو ثبت می‌شود. مبالغ این وام در نیمسال‌های مختلف تحصیلی متفاوت است. ایسکانیوز در ادامه میزان تغییرات مبالغ وام را نسبت به سال گذشته بررسی کرده است.

رشد ۳۰ درصدی مبلغ وام شهریه دانشجویی نسبت به سال گذشته

نمودار زیر میزان تغییرات وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی امسال را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد:

رشد ۳۰ درصدی مبلغ وام شهریه دانشجویی نسبت به سال گذشته + نمودار

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان وام شهریه دانشجویان  مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نسبت به سال گذشته از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و ۳ درصد رشد داشته است. مبالغ وام شهریه  مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۳۰ رشد رشد داشته و از ۲۰ میلیون تومان به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. وام دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته نیز با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده و از ۵ میلیون تومان به ۶ میلیون و ۵۰۰ تومان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =