اصلاح آیین‌نامه، اولویت اصلی شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم معتقد است حل مشکلات نشریات دانشجویی در گرو اصلاح آیین‌نامه‌ها است، در نتیجه این کار اولویت نخست این شورا در سال آینده خواهد بود.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت نشریات دانشجویی در ایام کرونا اظهار کرد: فعالان نشریات دانشجویی در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها همانند گذشته همت زیادی برای فعالیت داشتند و نسبت به ارائه پیشنهاد و مطالب مختلف برای بهبود وضعیت نشریات، اهتمام نداشتند؛ با این حال اما در این مدت از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط فعلی دریغ نکردیم و سعی شد تا جایی که توان داریم، وزارت علوم را به کار وادار کنیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مجوز نشریات جدید در دوران کرونا همکاری داشته است یا خیر، گفت: البته باید گفت که خوشبختانه وزارت علوم در این مدت در زمینه‌های مانند اعطای مجوزهای لازم با شورای مرکزی همراه بود و مشکل زیادی در این زمینه نداشتیم که بخواهد به بحث و جدل کشیده شود.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امیدواریم در زمان حضوری شدن دانشگاه‌ها شرایط بهتری برای نشریات دانشجویی ایجاد شود، گفت: در زمان آموزش مجازی دانشجویان جدیدی وارد دانشگاه‌ شده‌اند که در واقع حکم نیروهای تازه نفس را دارند. در نتیجه انتظار می‌رود حوزه نشریات دانشجویی با وجود فعالان دانشجویی جانی تازه بگیرد و با تشخیص مناسب موضوعات روز کشور و جهان بتواند نظام موضوعات و اولویت بخشی درستی را برای پرداختن ایجاد کنند.

اصلاح آیین نامه‌ها اولویت نخست حوزه نشریات دانشجویی 

وی درباره اولویت‌های شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در سال جدید بیان کرد: در حال حاضر مشکلات بسیاری در حوزه نشریات دانشجویی وجود دارد که به بیشتر آنها به آیین نامه‌های قدیمی یا با ابهامات مربوط می شود.

اسدی اصلاح آیین نامه نظارت بر نشریات دانشجویی را اولویت نخست این شورا در سال جدید دانست و گفت: با توجه به اینکه اصلاح آیین‌نامه باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود، وزیر علوم و معاون وزیر باید در این زمینه تلاش داشته باشند. 

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: آیین‌نامه نشریات دانشجویی مربوط به ۱۷ سال پیش است و به جرات می‌توان اصلاح این آیین‌نامه می‌تواند ۸۰ درصد مشکلات را حل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =