سفرهای دریایی نوروز از مرز ٢ میلیون فراتر رفت

رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با اعلام عبور از مرز ٢ میلیون سفر دریایی در نوروز ١٤٠١، گفت: در سال جاری با افزایش 15 درصدی مسافر دریایی نسبت به سال ٩٨ مواجه شده‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین عباس نژاد در رابطه با آخرین وضعیت سفرهایی دریایی نوروز ١٤٠١، اظهار کرد: آمار سفرهای دریایی از ٢٥ اسفندماه سال گذشته تاکنون بر اساس طرح تسهیل سفرهای دریای نوروز از مرز ٢ میلیون سفر عبور کرده و خوشبختانه هیچگونه مشکل فنی و ایمنی وجود نداشته و خدمات ایمنی سفر به شکل مطلوب ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های نوروزی ۷ شهر ایران/ مسافران به جنوب کشور نروند

موج اول بازگشت مسافرین سفرهای نوروزی آغاز شد / جان باختن ۳۸۰ نفر

وی ادامه داد: از بنادر و مجاری مجاز دریانوردی، عملیات ها به صورت روان و بی وقفه در حال انجام است و برخی بنادر کشور نظیر بنادر حقانی و ذاکری ٢٤ ساعته در حال فعالیت هستند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش تعداد شناورها و صندلی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ١٤٠١، بیان کرد: طی ٢ سال اخیر که با شیوع ویروس کرونا همراه بودیم برخی شناورها از رده خارج شدند و نگرانی مبنی بر این وجود داشت که با مشکل صندلی مواجه شویم اما با همت شناورداران، مالکان، پیگیری های سازمان بنادر دریانوردی و تسهیلات ارائه شده از سوی این سازمان با تعداد مضاعف شناور و صندلی چه در بخش خودرو و چه در بخش مسافر روبرو شدیم.

عباس نژاد با اعلام افزایش ١٥ درصدی مسافر دریایی در سال ١٤٠١ نسبت به سال ٩٨، اظهار کرد: در بخش در خودرو نیز با افزایش ٢٠ درصد افزایش مسافر خودرویی مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری با استقبال خوب مسافران در بخش سفرهای دریایی روبرو هستیم.

رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با بیان اینکه مبادی و تردد غیرمجاز مهم‌ترین چالش ایمنی سفرهای دریایی هستند، به مسافران توصیه کرد که از مبادی مجاز اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی چه در بخش تفریحات ساحلی و چه در بخش سفرهای دریایی استفاده کنند تا با تضمین ایمنی و ارائه خدمات مطلوب روبرو شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =