نگاهی به جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان

قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری از ابتدای امسال منعقد شد و بر اساس آن، بازنشستگان تا ۳۱ خردادماه سال جاری مهلت دارند تا نسبت به حذف و اضافه نفرات تحت پوشش خود اقدام کنند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، قرارداد جدید جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، قرارداد جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری یا همان بیمه تکمیلی از اول فروردین ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بررسی چگونگی تعیین دستمزد کارگران با حضور نمایندگان شورای عالی کار/ کارفرمایان مشکلات متعددی دارند

آخرین جزئیات از بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

سهم سرانه هر نفر در قرارداد سال جدید ۴۵ هزار تومان است و سقف پوشش خدمات جبران هزینه خسارت درمان نسبت به قرارداد قبلی ۳۰ درصد بیشتر شده است.

قرارداد جدید در قالب پرداخت هزینه خسارت‌های درمانی است و شرکت طرف قرارداد صرفاً وظیفه محاسبه و تعیین مبلغ هزینه خسارت را برعهده دارد و صندوق بازنشستگی کشوری از محل سودآوری شرکت‌ها و سهم بازنشستگان، نسبت به پرداخت هزینه خسارت اقدام خواهد کرد.

زمان ثبت نام یا حذف و اضافه نفرات تحت پوشش برای این خدمت از اول فرودین ماه تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ به مدت سه ماه تعیین شده است و متقاضیان دریافت این خدمت می‌توانند صرفاً از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir (بخش خدمات بیمه‌ای) و بدون مراجعه حضوری و فقط از طریق «رایانه» اقدام به ثبت نام یا حذف و اضافه نفرات جدید کنند. در این طرح ثبت تقاضای بازنشستگان از طریق تلفن همراه امکان پذیر نیست.

با توجه به اینکه مرحله آخر ثبت نام متقاضیان یا ثبت درخواست انصراف و حذف و اضافه افراد، ویرایش و ثبت «نشانی محل سکونت فرد دارای دفتر کل بازنشستگی» است، بنابراین فرد متقاضی باید نشانی و شماره تلفن همراه را به درستی و با دقت ثبت یا اصلاح کند.

جزئیات طرح در صفحه مربوط به ثبت نام و حذف و اضافه به طور کامل درج شده و متقاضیان باید متن مربوطه را به دقت مطالعه کنند. شماره تماس‌های ۲۵۰۰ (مرکز پاسخگویی صبا) و ۷۵۰۱۳ (آتیه سازان حافظ) با پیش شماره ۰۲۱ آماده پاسخگویی در خصوص قرارداد جدید هستند.

بازنشستگان

منبع: مهر

انتهای پیام/
کد خبر: 1134649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =