شرکت‌های دانش بنیان در بزنگاه‌ها به داد کشور رسیدند

نماینده مردم محلات در مجلس معتقد است: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تولید خودرو وارد شوند وضعیت خودروسازی سروسامان می‌یابد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغالزایی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد دانش‌بنیان امروز برای ما نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: می‌توانیم با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و با استفاده از توان نیروهای متخصص و جوانی که در اختیار داریم در مسیر رشد اقتصادی و کاهش و قطع وابستگی اقتصادی به خارج گام‌های جدی برداریم.

سلیمی اظهار داشت: امروز چند هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند، در سال‌های گذشته اندکی شیرینی اقتصاد دانش‌بنیان را چشیده‌ایم و ضروری است تا در این مسیر جدی‌تر و با سرعت بیشتر قدم برداریم و به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط بزنگاه تحریم به کمک کشور آمده‌اند و اجازه ندادند تحریم کشور را مختل کند که نمونه آن را از زمان شروع ویروس کرونا در کشور مشاهده کردیم.

سلیمی اضافه کرد: در طول یکی دو سال گذشته که با بیماری کرونا مواجه بودیم کشورهای پیشرفته ما را در حوزه تجهیزات پزشکی تحریم کردند و این شرکت‌های دانش‌بنیان بودند که اجازه ندادند تحریم‌ها نتایج لازم را برای تحریم کنندگان داشته باشد و با ساخت و تولید تجهیزات بیمارستانی و دیگر لوازم مورد نیاز کشور را از خارج بی‌نیاز کردند.

وی یادآور شد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تولید خودرو در کشور وارد می‌شدند امروز وضعیت خودروسازی ما اینگونه نبود و شرایط بهتری را در این حوزه داشتیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تصویب قانون حمایت از جهش تولید دانش‌بنیان گام موثری را از نظر قانونگذاری در این حوزه برداشته و امیدواریم با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات در حوزه کاری شرکت‌های دانش بنیان برداشت شود.

سلیمی با بیان اینکه باید موانع از سر راه شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود، تصریح کرد: این موانع هم در حوزه تولید و هم در حوزه فروش دانش‌بنیان برداشته شود. به عنوان مثال در تولید چراغ های فرودگاهی  شرکت های دانش بنیان ما  محصولی مرغوب تر از معادل آمریکایی آن را تولید می‌کنند اما مافیای واردات این محصول اجازه خرید آن را از شرکت‌های دانش بنیان در داخل نمی‌دهد.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: در حوزه تولید خودرو نیز طبق گفته وزیر صمت مافیای خودرو اجازه ورود شرکت‌های دانش بنیان به خط تولید در این حوزه را نمی‌دهند که باید همه این موانع از سر راه شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1134694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      خدا وکیلی سلیمی چقدر سواد داری ؟؟؟