پیش بینی بورس هشتم فروردین 1401 / ادامه روند صعودی در بازار سرمایه

در صورت ادامه سیگنال‌های مثبت امروز نیز شاهد افزایش تحرکات مثبت و تداوم حضور خریداران و رویکرد امیدوارانه و مثبت آن ها برای ادامه روند صعودی بازار سرمایه خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازارهای جهانی امروز هشتم فروردین 1401 بازگشایی می‌شوند و معامله‌گران نگاهی به بازارهای جهانی و البته اخبار مذاکرات خواهند داشت.

روز گذشته شاهد روند رو به جلو کوچک ترها همپای بزرگان بازار و رشد 0.9 درصدی شاخص هم‌وزن بودیم. نوسانات مثبت بازارهای جهانی و اظهارات امیدبخش طرفین مذاکرات وین مدتی است سبب خوشبینی به نمادهای مرتبط شده و موجب شده تا نمادهای بسیاری در محدوده‌های بالای دامنه نوسان و حتی صف خرید معامله شوند.

در کنار چشم‌انداز مثبت مذاکرات، برنامه‌هایی که دولت برای بهبود وضعیت و ایجاد تحولات در صنایع خودروسازی و بانک دارد، این صنایع را با اقبال نسبی مواجه کرده‌است.

عدم نوسان جدی نرخ ارز نیز عامل دیگری است که باعث شده بورس بر مدار صعود باقی بماند. با تداوم این روند، بخشی از نگرانی‌های معامله‌گران برطرف خواهدشد.

به هرجهت بخش مهمی از ابهاماتی که راه صعود بازار را مسدود کرده‌بودند، در حال رفع شدن هستند.

اغلب کارشناسان معتقدند که پارامترهای موثر بر بورس در سال جدید به نفع بورس خواهند بود و به دلیل تاثیر مثبت آن ها بر وضعیت درآمدی اغلب شرکت‌ها، با ورود سرمایه‌های قابل اتکا به بورس وضعیت پورتفوی سهامداران به مرور بهبود خواهد یافت.

حال با توجه به روند عرضه و تقاضا و شیب نماگرها، احتمالا بازار سرمایه در روز آتی نیز با روندی صعودی آغاز به کار خواهدکرد.

در صورت ادامه سیگنال‌های مثبت امروز نیز شاهد افزایش تحرکات مثبت و تداوم حضور خریداران و رویکرد امیدوارانه و مثبت آن ها برای ادامه روند صعودی خواهیم بود.

کد خبر: 1134702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =