ادامه فرایند آموزش مجازی آسیب زننده است/ آموزش حضوری خواهیم داشت

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود، از لحاظ تمهیداتی برای آموزش حضوری دانش آموزان خبر داد.

به گزارش گروه جامعه باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر درباره تمهیدات بازگشایی مدارس، اظهار کرد: بعد از دو سال دوران کرونا و تعطیلی آموزش حضوری که لطمات زیادی به موضوع یادگیری و تربیت دانش‌آموزان وارد شد، قرار است آموزش حضوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما تنها در آموزش و پرورش مسؤول دانش دانش‌آموزان نیستیم بلکه به دنبال تربیت چند ساحتی هستیم، افزود: پژوهش‌های مختلفی در سراسر دنیا و کشورمان انجام شد و همه اینها ثابت کرد که هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود و ادامه فرایند آموزش مجازی، لطمات جبران‌ناپذیری به بحث تربیت، آموزش و یادگیری دانش‌آموزان وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

آخرین جزئیات حضوری شدن مدارس از ۱۴ فروردین

کاظمی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که انجام شد در جمیع جهات تصمیم بر این شد که موضوع آموزش حضوری اجرا شود؛ البته در ابتدای سال تحصیلی 1401ـ1400 در یک مقطعی، آموزش را به صورت حضوری آغاز کردیم اما به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌ها تغییر کرد.

وی با بیان اینکه مدارس از 14 فروردین 1401 به صورت حضوری، آموزش خود را ارائه می‌دهند، گفت: در همین راستا جلساتی را در وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر، شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کردیم و زمینه‌های لازم را برای بازگشایی مدارس پیش‌بینی کردیم.

* پیش از عید، آموزش حدود 45 درصد مدارس‌ به صورت حضوری بود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشایی مدارس از قبل صورت گرفته بود، اظهار کرد: در اواخر اسفند ماه، آموزش حدود 45 درصد مدارس‌ به صورت حضوری بود؛ همچنین در هنرستان‌ها تأکید بر این بود که دروس عملی و شایستگی‌های فنی به صورت حضوری باشد و در سایر دروس، آموزش‌ها به صورت تلفیقی یا غیرحضوری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان برای بازگشایی مدارس اشتیاق دارند و اولیای دانش‌آموزان درخواست دارند که مدارس به صورت حضوری برگزار شود، اضافه کرد: رشد ما در جامعه شکل می‌گیرد و به ویژه دانش‌آموزان ابتدایی در جمع دوستان‌شان هم بازی می‌کنند و هم در کنار بازی، کسب تجربه کرده و مهارت‌های اجتماعی را کسب می‌کنند.

* آموزش در تمام مدارس از 14 فروردین به صورت حضوری است

کاظمی اضافه کرد: متأسفانه در دوره متوسطه اول و دوم با آسیب جدی در مورد مهارت‌آموزی که خیلی تأکید جدی است، مواجه بودیم و همه اینها دست به هم داد که ان‌شاءالله در 14 فروردین آموزش در تمام مدارس به صورت حضوری باشد.

وی با اشاره به دستورالعمل اجرای آموزش حضوری از 14 فروردین 1401 اشاره کرد و گفت: برنامه هفتگی معلمان کاملا مشخص است و معلمان بر اساس همان برنامه در مدرسه حضور می‌یابند؛ البته جا دارد از تمام معلمان و کادر مدارس که در دو سال گذشته تلاش کردند تا شرایط مطلوبی را برای آموزش مجازی دانش‌آموزان فراهم کنند، تشکر کنم.

کد خبر: 1134810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =