ائتلاف سعودی حمله نظامی به یمن را متوقف کرد

ائتلاف سعودی حملات نظامی به یمن را از ساعت ۶ صبح امروز به وقت محلی متوقف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ائتلاف سعودی بامداد امروز اعلام کرد که توقف این حملات از ساعت 6 صبح روز چهارشنبه به وقت محلی وارد مرحله اجرا می‌شود.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف  سعودی گفت که ائتلاف از ساعت 6 صبح روز چهارشنبه، «عملیات نظامی خود در یمن» را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شکار پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی یمن

وی مدعی شد که توقف عملیات نظامی در داخل یمن برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات ریاض و ایجاد فضای مثبت برای برقراری صلح اعلام شده است.

ترکی المالکی افزود: تصمیم برای توقف عملیات نظامی در پاسخ به درخواست دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ شده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی همچنین مدعی شد که تصمیم برای توقف حملات نظامی‌اش در یمن برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع و پایدار جهت پایان دادن به بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز این تصمیم را در حالی می‌گیرد که جنگ یمن اکنون وارد هشت سال خود شده است. طی این مدت، ارتش یمن هم بیکار ننشست و ضربات مهلکی را به خصوص طی ماه‌های اخیر به کشورهای متجاوز از جمله عربستان و امارات وارد کرده است.

حملات پهپادی و موشکی چند روز پیش ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به تأسیسات حیاتی عربستان از جمله تأسیسات نفتی آرامکو که خسارات یک میلیارد دلاری برای ریاض به بار آورده است، آخرین مورد این ضربات مهلک بوده است.

کارشناسان میزان خسارت عربستان سعودی از آخرین تهاجم صورت‌گرفته ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو را حدود یک‌میلیارد دلار اعلام کردند.

براساس ارزیابی کارشناسان اقتصادی، زیان‌های اولیه حملات موشکی و پهپادی علیه تأسیسات نفتی و حیاتی عربستان سعودی از نیم میلیارد دلار گذشته است و پیش‌بینی می‌شود به یک‌میلیارد دلار برسد.

کارشناسان این مجمع که در این نشست مجازی شرکت کرده بودند، تأکید کردند، زیان‌های بخش نفتی عربستان بر اثر حملات اخیر از نیم میلیارد دلار گذشته است و این رقم به‌جز زیان‌هایی است که مستقیماً به تأسیسات نفتی وارد شده است امری که باعث می‌شود عربستان سعودی بزرگترین زیان تاریخ خود را از زمان آغاز جنگ یمن در مارس 2015 تجربه کند.

در گزارش کارشناسان آمده است، 16 هدف در این حمله مورد اصابت قرار گرفتند که اکثر آنها نفتی بودند که بازسازی آنها نیازمند چندین هفته است امری که می‌تواند زیان‌های این بخش را که برای دولت ریاض بسیار مهم و حیاتی است باز هم بالاتر ببرد.

ارزیابی کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد، عربستان سعودی فقط در حمله اخیر که مخازن آرامکو در جده مورد هدف قرار گرفتند، معادل چهار میلیون بشکه نفت را از دست داده است در حالی که زیان‌های بخش برق و آب هم به 250 میلیون دلار می‌رسد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1134824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =