واکنش‌ها به حواشی بازی ایران لبنان در مشهد از هیئت دولت تا مداح معروف

مقامات هر کدام در پیامی جداگانه نسبت به حواشی رخ داده در ورزشگاه مشهد واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری ماجرا شدند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، روز گذشته بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) در مشهد، با حواشی بسیاری برگزار شد؛ طبق آنچه اعلام شده قرار بوده تنها بلیت‌فروشی برای از ظرفیت ورزشگاه امام رضا(ع) انجام شود اما با توجه به استقبال هواداران ۲۳ هزار نفر وارد ورزشگاه شدند و بسیاری از شهروندان با وجود در دست داشتن بلیت موفق به حضور در ورزشگاه نشدند که بخشی از آنها را بانوان بودند.

دستور رئیسی برای پیگیری اتفاقات ورزشگاه مشهد

بر اساس این گزارش، اتفاقات تلخ دیدار روز گذشته (سه‌شنبه) تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به هیئت دولت نیز کشیده شد.

بیشتر بخوانید:

 نگاهی به حواشی بازی ایران و لبنان / چرا زنان پشت درب ورزشگاه مشهد ماندند؟

در همین راستا و در پی ارائه گزارشی از حواشی مسابقه ایران و لبنان در مشهد درخصوص فرآیند فروش بلیط، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رعایت سقف مجاز تماشاچیان و تضییع حقوق برخی از شهروندان خصوصا بانوان که برای تماشای مسابقه بلیط تهیه کرده بودند، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، وزیر کشور را برای بررسی دقیق موضوع، انجام اقدامات لازم و ارائه گزارش موظف کرد.

واکنش علی بهادری جهرمی

علی بهادری جهرمی

همچنین، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توییتی اعلام کرد که «حاشیه‌های تلخ این دیدار مورد اعتراض اعضای دولت قرار گرفته است و با دستور رئیس جمهور، وزیر کشور مسئول پیگیری و ارائه گزارش شد».

دستور قالیباف برای رسیدگی به رفتار دور از شأن در مواجهه با بانوان

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در این باره اظهار کرد: رفتار غیرمنطقی و دور از شأن در مواجهه با بانوان محترم که ناشی از کاستی‌های مدیریتی بود، عموم مردم را متاسف و متاثر کرده است.

وی افزود: کمیسیون امور داخلی مامور شده است تا با قید فوریت و با احضار مسئولان خاطی، به این سوء مدیریت رسیدگی کند و زمینه استیفای حقوق بانوان محترم را فراهم نماید.

قالیباف

واکنش تند دادستان کل به اتفاقات ورزشگاه مشهد

حجت‌الاسلام منتظری نیز با بیان اینکه گزارشی درباره اتفاقات مربوط به ورود بانوان به ورزشگاه مشهد به دستش رسیده است گفت: اگر شرایط و امکانات ورود بانوان وجود نداشت، آقایان باید عقلشان را به کار می‌انداختند و بلیت‌ نمی‌فروختند.

 حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در گفت‌وگویی رادیویی درباره حواشی ممانعت از حضور بانوان به ورزشگاه امام رضا در مشهد گفت: گزارشی در این زمینه به دستم رسیده است. مسئولان باید از قبل تدبیر می‌کردند. اگر شرایط به گونه‌ای بوده که وارد ورزشگاه شوند و بلیت بفروشند به بانوان، خب قطعا باید متناسب با بلیت فروشی جایگاه مناسب را برای بانوان فراهم می‌کردند اگر هم فضای مناسب حضور بانوان نبود، اساساً نباید بلیت میفروختند و باید عقل خود را به کار می‌انداختند. اینکه بلیت بفروشند و بعد ممانعت کنند به هیج وچه مورد تأیید و قابل قبول نیست.

دادستان کل کشور گفت: نه تنها عذرخواهی کافی نیست بلکه باید وجوه را برگردانند و عذرخواهی جدی کنند. این کار بسیار غیرقابل قبولی بود که انسان بلیت بفروشد و بعد راه ندهد.

منتظری گفت: ظرفیت ورزشگاه مشخص است، بخشی که برای بانوان در نظر گرفته بودند هم مشخص است و باید مدیریت می‌کردند. این کار نشان‌دهنده ضعف مدیریت است و به سهم خود از این بانوان محترم با وجود اینکه  جزو وظایف ما نبوده عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وحیدی: با خاطیان ورزشگاه مشهد برخورد می‌شود

وزیر کشور هم عنوان کرد: حواشی پیش آمده در مسابقه ایران و لبنان، با جدیت بررسی و با کسانی که در این زمینه مرتکب تخلف شده‌اند و همچنین با کسانی که شیرینی این پیروزی و رفتن ایران به جام جهانی را به کام مردم ایران تلخ کردند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

واکنش عضو شورای شهر به حواشی ورزشگاه مشهد

همچنین، زهرا شمس‌احسان، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به عدم حضور بانوان در ورزشگاه علیرغم فروش بلیت، در صفحه شخصی خود نوشت: بانوان عزیز کشور در چارچوب قوانین اعلامی اقدام به خرید بلیت برای ورود به ورزشگاه کرده بودند. 

وی ادامه داد: آنچه در ورزشگاه امام رضای مشهد بر ایشان گذشت مایه ناراحتی و غیرقابل دفاع است. دلجویی از ایشان و اعلام سیاست‌ها و مواضع دقیق و شفاف در این‌باره مانع از تکرار چنین حوادثی خواهد بود.

دو نماینده مجلس به اتفاقات روز گذشته در ورزشگاه امام رضای مشهد در جریان بازی فوتبال ایران و لبنان و جلوگیری از ورود بانوان به ورزشگاه واکنش نشان دادند.

واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی

دو نماینده مجلس نیز به اتفاقات روز گذشته در ورزشگاه امام رضای مشهد در جریان بازی فوتبال ایران و لبنان و جلوگیری از ورود بانوان به ورزشگاه  واکنش نشان دادند.

مجتبی توانگر در توییتر خود نوشت: «دختران برای تماشای فوتبال بلیت خریدند ولی سهم‌شان گاز فلفل شد! این اقدامات جز هزینه‌تراشی در داخل و خارج نتیجه دیگری ندارد. در اولین فرصت سوال از وزیر ورزش را ثبت می‌کنم. باید پاسخگوی این حادثه باشد. اگر نمی‌توانید در مدار قانون وظیفه‌تان را انجام دهید بهتر است بروید!»

مجتبی توانگر

همچنین جلال رشیدی کوچی در توییتی نوشت: «ضمن ارادتی که به آقایان وحیدی و سجادی وزرای محترم کشور و ورزش دارم، روز یک‌شنبه ۱۴ فروردین، در مورد اتفاقات تلخ ورزشگاه مشهد سوال خود را مطرح خواهم کرد. باید یکبار برای همیشه بساط این رفتارهای ناپسند که باعث از بین رفتن اعتماد و ایجاد دستاویز برای ضد انقلاب می‌شود، جمع شود.»

جلال رشیدی کوچی

واکنش محمدحسین پویانفر

محمدحسین پویانفر مداح کشورمان نیز به حواشی رخ داده واکنش نشان داد و طی توئیتی نوشت:

‏آقای دادستان! مسئول اتفاقات ‎مشهد را معرفی و محاکمه کنید!

محمدحسین پویانفر

بر اساس این گزارش، فدراسیون فوتبال نیز در واکنش به حواشی رخ داده بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: 

تا ۷۲ ساعت قبل از مسابقه، بر اساس کلیه مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر بود این بازی بر اساس پروتکل و مصوبات ستاد کرونا، بدون تماشاگر برگزار شود. با این وجود و در شرایطی که شهر مقدس مشهد برای نخستین بار میزبانی از یک مسابقه ملی رسمی را بر عهده داشت، تغییر شرایط و حضور تماشاگران موضوعات و اتفاقات تازه‌ای را رقم زد.

در این موقعیت و با توجه به محدودیت زمانی، بلیت‌فروشی با رعایت ضوابط و پروتکل‌ها و وارد کردن کلیه تماشاگران به ورزشگاه، با مشکلات و سختی‌های ویژه‌ای همراه بود. با این وجود، ورود بانوان در چنین موقعیتی بدون فراهم بودن زمینه و بسترهای لازم، همچنین پیش‌بینی و امکان بلیت‌فروشی، غیر ممکن و بحران‌ساز به نظر می‌رسید.

فدراسیون فوتبال پیش از این تمایل و اراده خود در حمایت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را در مسابقات مختلف ملی و باشگاهی بین‌المللی به اثبات رسانده و بارها از طریق بلیت‌فروشی آنلاین، با پیش‌بینی مسیرها و جایگاه‌های مجزا، این اتفاق در ورزشگاه آزادی بدون هیچ مشکلی روی داده است.

با این وجود در این فاصله کوتاه و در نخستین تجربه رسمی و بین‌المللی شهر مشهد، امکان پیش‌بینی و فراهم‌سازی شرایط مساعد برای ورود بانوان به استادیوم و فراهم ساختن امکان ورود امن، همچنین گیت‌های مناسب، امکانات مورد نیاز و جایگاه ویژه وجود نداشته و حتی پروسه بلیت‌فروشی در بخش آقایان نیز به دلیل مهلت کوتاه اعلام شده، با مشکلات و نواقص متعدد به سختی در فاصله سه روز به انجام بازی اجرایی شد.

بر همین اساس هیچکدام از مسئولان فدراسیون فوتبال، از بانوان علاقه‌مند به فوتبال جهت خرید بلیت تماشای این مسابقه در شهر مقدس مشهد، دعوت به عمل نیاورده بودند و حتی تلاش‌هایی که جهت حضور بانوان در ورزشگاه صورت گرفت، با هدف ارائه بلیت رایگان و مشروط بر فراهم‌سازی شرایط و زیرساخت‌های مناسب بود که محقق نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      مسولین یگان ویژه چرا این وضع رابوجوداوردن بایددرمقابل دستور نابجا وغیراصولی ایستادگی میکردن نه همکاری
    • محمدضیایی IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      سلام، الآن بهترین زمان برای آماده کردن جایگاه بانوان درورزشگاههامی باشدوبه این دعواهاپایان داده شود