تبادل نظر تلفنی پوتین و شولتز درباره بحران اوکراین

رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان به صورت تلفنی درباره بحران اوکراین با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش رسانه، پوتین و شولتز درباره موضوعات بحران اوکراین و پرداخت هزینه گاز روسیه با روبل به گفت‌وگو پرداختند.

شولتز اخیرا در سخنانی گفته بود: در صورتی که واردات انرژی به طور کامل از روسیه متوقف شود، آلمان با پیامدهای وخیمی مواجه خواهد شد و برخی از بخش‌های اقتصادی آلمان مجبور خواهند شد تا به طور کامل فعالیت خود را متوقف کنند که این به معنای از دست رفتن تعداد باورنکردنی از فرصت‌های شغلی است.

شولتز درباره قراردادهای خرید گاز از روسیه گفت که اغلب قرارداد شرکت‌های آلمانی برای خرید گاز روسیه به صورت یورویی بوده و مبالغ این قراردادها نیز به همین صورت پرداخت خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه  چند روز پیش گفته بود که مسکو بابت فروش گاز به برخی از «کشورهای غیردوست»، ارز ملی کشورش، روبل مطالبه خواهد کرد.

آمریکا و متحدان اروپایی این کشور تا کنون تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده و اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند.

روسیه اوایل ماه مارس سال جاری فهرستی از ۴۸ کشور غیردوست منتشر کرد. تمامی اعضای اتحادیه اروپا در کنار آمریکا، ژاپن، سوئیس و نروژ در این فهرست جای دارند.

روسیه در سال میلادی ۲۰۲۱ حدود ۵۵.۵ میلیارد دلار (معادل ۵۰.۰۶ میلیارد یورو) گاز طبیعی به کشورهای دیگر در سراسر دنیا صادر کرده است.

کد خبر: 1134866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =