کلاس‌های دانشگاه پاسخگوی افزایش ظرفیت پزشکی نیست/ مسئولان شور و اشتیاقی برای بازسازی خوابگاه ندارند

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ظرفیت کلاس‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه با توجه به افزایش ۲۰ درصدی افزایش ظرفیت‌های پزشکی در سال‌های آینده کافی نیست و قطعا  خوابگاه جدید نیز تا مهرماه تکمیل نشده و دانشگاه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

محمدرضا عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه افزایش حقوق برای اینترن‌ها و رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم رخ داده اظهار کرد: این افزایش حقوق در پرداختی‌های اخیرشان اعمال شده است. متاسفانه کارانه بخش کرونای کارورزان پزشکی از شهریورماه هنوز پرداخت نشده و تا کنون به تعویق افتاده است.

وی درباره بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: دانشگاه ما هفته سوم اسفند ماه بازگشایی شد، مسئولان اعلام کردند که ورودی‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در دانشگاه حاضر باشند. در آستانه آغاز تعطیلات نوروزی، دانشجویان کمتری در هفته‌های آخر اسفند ماه در کلاس‌های حاضر می‌شوند، به همین منظوردانشگاه در زمینه اسکان دانشجویان خوابگاهی با مشکل مواجه نبود اما پس از تعطیلات احتمالا شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خوابگاه آقایان دانشگاه ما فرسوده و قدیمی است. خوابگاه جدیدی در نزدیکی پردیس دانشگاه در حال ساخت است، اما عملیات ساخت آن به کندی پیش می‌رود؛ به طوری که دانشجویان چندان امیدوار نیستند ساخت این خوابگاه در آینده‌ای نه چندان دور به پایان برسد. به نظر می‌رسد مسئولان هم نسبت به اتمام این خوابگاه شور و اشتیاق چندانی ندارند.

وی ادامه داد: ظرفیت خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی قم پس از پایان تعطیلات تکمیل می‌شود؛ در آن شرایط می‌توان ادعا کرد اتاق‌های خوابگاه‌ها از حداقل استاندارد برای زندگی یک دانشجو برخوردار نخواهند بود.

عزیزخانی بیان کرد: بسیاری از اتاق‌های خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه سیستم‌های گرمایش و سرمایش با مشکل مواجه هستند، ما نیز در فصل زمستان با مشکلات بسیاری مواجه بودیم. ضرورت نوسازی سیستم‌های گرمایش و سرمایش در خوابگاه وجود دارد اما متاسفانه تلاشی برای نوسازی جدی صورت نمی‌گیرد و بیشتر فعالیت‌ها گاهی حس نمایش می‌دهند.

به گفته این فعال صنفی، ظرفیت کلاس‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم با توجه به افزایش ۲۰ درصدی افزایش ظرفیت‌های پزشکی در سال‌های آینده کافی نیست و قطعا  خوابگاه جدید نیز تا مهرماه تکمیل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فکری نشود، دانشگاه علوم پزشکی قم بعد از تعطیلات و بازگشایی دانشگاه در زمینه تغذیه نیز با مشکل مواجه خواهد شد. تغذیه دانشجویان دانشگاه توسط بیمارستان تامین می‌شود و بسیار دیر به فکر بازگشایی آشپزخانه افتاده‌اند. متاسفانه مسئولان بر بازگشایی آشپزخانه دانشگاه تاکید می‌کنند اما زمانی که بحث بودجه می‌شود، اولویت به حوزه درمان و بهداشت اختصاص پیدا می‌شود.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه وضعیت دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم اصلا مطلوب نیست؛ به‌طوری که تلاش می‌شود مسئولان وزارت بهداشت هنگام بازدید از دانشگاه، از کنار این دانشکده عبور نکنند. اگر بگوییم دانشکده پرستاری مخروبه‌ای بیش نیست، اغراق نکرده‌ایم. این دانشکده در گذشته دانشکده پزشکی بوده‌است و پس از تغییر کاربری از ۶-۷  سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. سلف سرویس خانم‌ها از یک سال و نیم گذشته بلااستفاده مانده و مسئولان وعده می‌دهند که این مکان بازسازی خواهد شد. بازسازی یک فضای موجود با چند روز بنایی حل می‌شود، چرا باید یک سال و نیم به طول بینجامد؟ 

وی اضافه کرد: در فصل‌ پاییز و زمستان، به‌اندازه‌ای آب مقابل دانشکده پرستاری جمع می‌شد که به آن دریاچه دانشکده پرستاری می‌گویند. حتی خود دانشجویان حاضر بودند سیمان و مصالح دیگر در اختیارشان قرار گیرد و خودشان نسبت به مرمت محوطه اقدام کنند. شورای صنفی از عملکرد مسئولان دانشکده پرستاری بسیار انتقاد دارد.

عزیزخانی تصریح کرد: متاسفانه برای اغلب مسئولان از کلان تا خرد دانشجو در اولویت نیست. مسئول سابق سرویس‌های دانشگاه علوم پزشکی قم به امور دانشجویان رسیدگی می‌کرد؛ اما مسئول جدید می‌گوید که نمی‌تواند تلفن پاسخ دهد و به درخواست‌های دانشجویان در زمینه حمل و نقل پاسخ مناسبی نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =