تغییر قیمت خوراکی ها در اسفند به روایت مرکز آمار

مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در اسفند ١٤٠٠ را منتشر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در اسفند ١٤٠٠ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بیشتر بخوانید

گران شدن ۱۰ درصدی برنج ایرانی در سال جدید

نان و غلات:

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١٠.٧ درصد، شیرینی خشک با ٤.٥ درصد و رشته آش با ٤.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۰) داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام گوشت گوسفند با ٤.٦ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ١.٩ درصد و مرغ ماشینی با ١.٢ درصد بیشترین بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۰) داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۰) مربوط به تخم مرغ ماشینی با ١.٣ درصد و روغن مایع با ٠.٧ درصد بوده است. همچنین در این گروه دوغ پاستوریزه با ٠.٢- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۰) داشته‌است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۰) مربوط به انار با ٦.٧ درصد، لیموترش با ٦.٤ درصد و کشمش پلویی با ٥.٦ درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به فلفل دلمه‌ای با ٤٥.٤ درصد، سیب‌زمینی با ٨.٣ درصد و نخود با ٥.١ درصد است. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ٧.٣- درصد و خیار با ٣.٠- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۰) داشته اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۰) مربوط به قند و شکر با ٥.١ درصد و رب گوجه فرنگی با ٢.٤ درصد است.

منبع: مهر

کد خبر: 1134927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =