طب سنتی/ معرفی بهترین نوشیدنی خواب آور قوی

شما هم نمی‌توانید شب‌ها به‌راحتی بخوابید نیازی نیست به قرص‌های خواب‌آور پناه ببرید بلکه با قوی‌ترین نوشیدنی خواب‌آور طبیعی می‌توانید خواب راحتی داشته باشید.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، خوردن نوشیدنی‌های خواب‌آور طبیعی می‌تواند شب‌ها خواب آرام‌ و البته راحت‌تری برای شما به همراه داشته باشد. البته همه مادرها خوب می‌دانند که خوردن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب، کمک خوبی برای بهتر خوابیدن است؛ اما نوشیدنی‌های خواب‌آور دیگری هم وجود دارند که می‌توانید با نوشیدن آن‌ها از بی‌خوابی شبانه رهاشده و آرام و سریع به خواب بروید. این نوشیدنی‌های خواب‌آور را می‌توانید به‌راحتی در خانه درست کرده و قبل از خواب بنوشید و با آرامش بخوابید. همه ما می‌دانیم که داشتن خواب کافی چقدر اهمیت دارد اما ممکن است متوجه نباشیم که چقدر این بی‌خوابی می‌تواند در به‌هم‌ریختگی ما مؤثر باشد. جالب است بدانید که کم‌خوابی و بی‌خوابی به هر دلیلی که باشد به طرز عجیبی بر روی سلامتی، فعالیت بدنی و ایمنی ما آسیب می‌رساند، بطوریکه متخصصان یکی از دلایل سرطان را در برخی موارد نداشتن خواب کافی می‌دانند. با ما در غفاری دایت همراه باشید تا تعدادی نوشیدنی خواب‌آور قوی و طبیعی را برایتان معرفی کنیم.

انواع نوشیدنی خواب‌آور قوی طبیعی

  • چای بابونه

برخی افراد چای بابونه را به دلیل اینکه اثرات آرام بخشی به همراه دارد برای درمان بی‌خوابی می‌نوشند و محققان بر این باورند که تأثیر آن بر خواب از طریق فلاونوئید موجود در بابونه است. برخی از افراد شاید نسبت به بابونه واکنش‌های آلرژیک داشته باشند، اما بااین‌وجود سازمان غذا و داروی آمریکا بابونه را در فهرست گزینه‌های ایمن و مؤثر برای درمان بی‌خوابی قرار داده است.

  • چای سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب گیاهی است که به‌راحتی در دسترس بوده و در فروشگاه‌ها و عطاری‌ها می‌توان آن را یافت. برخی داروهای کمکی و خواب‌آور حاوی سنبل‌الطیب هستند و سنبل‌الطیب برای درمان بی‌خوابی گزینه مؤثر و بی‌خطری است. سنبل‌الطیب کاهش زمان خوابیدن یا تأخیر در خواب را برطرف کرده و به بهبود کیفیت خواب و کاهش بیداری‌های شبانه کمک می‌کند.

  • چای اسطوخودوس

چای اسطوخودوس نیز همانند چای بابونه دارای خاصیت آرام‌بخشی و تسکین دهندگی است. همچنین چای اسطوخودوس کیفیت خواب را بهبود بخشیده و احساس خستگی را نیز برطرف می‌کند.

  • آب‌آلبالو یا گیلاس

اعتقاد بر این است که محتوای تریپتوفان موجود در آلبالو یا گیلاس، آن را به یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان بی‌خوابی شبانه تبدیل کرده است؛ تریپتوفان یک اسیدآمینه است که به‌عنوان پیش ساز هورمون ملاتونین که تنظیم خواب کمک می‌کند، عمل می‌کند. گیلاس و آلبالو هر دو مقادیر قابل‌توجهی ملاتونین دارند اما این میزان در آلبالو بیشتر است.

  •  دم‌نوش گیلاس زمستانی

دم‌نوش تهیه‌شده از ریشه، میوه و برگ‌های گیاه گیلاس زمستانی به درمان شرایطی مانند استرس، اضطراب و ورم مفاصل کمک می‌کند. در طب آیورودا از دم‌نوش گیلاس زمستانی برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود.

  •  دم‌نوش نعناع فلفلی

سال‌هاست که در طب سنتی از نعناع فلفلی  برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود. همچنین گیاه نعناع فلفلی به دلیل خواص ضدویروسی، ضد میکروبی و حتی ضد حساسیت قوی که دارد شناخته‌شده است.

  •  شیر بادام

شیر بادام  به دلیل مقادیر بالای تریپتوفان، ملاتونین و منیزیم موجود در آن‌یکی از نوشیدنی‌های خواب‌آور قوی است و در طب سنتی برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود.

  •  اسموتی موز و بادام

موز ماده غذایی دیگری است که حاوی مقادیر زیادی منیزیم، تریپتوفان و ملاتونین است که برای رفع بی‌خوابی شبانه مفید بوده و با ترکیب موز و شیر بادام به‌صورت اسموتی، یک نوشیدنی سرشار از تریپتوفان و ملاتونین دارید که به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند.

  • آب سبزی‌ها سبز

آب سبزی‌هایی که با استفاده از کرفس، اسفناج، سیب سبز و آب یک لیموترش تازه تهیه می‌شود به کاهش استرس و درمان بی‌خوابی کمک می‌کند.

  • آب نارگیل

آب نارگیل علاوه بر این‌که به‌عنوان یک نوشیدنی انرژی‌زا شناخته می‌شود، به دلیل مقادیر بالای ویتامین‌های B، منیزیم و پتاسیم موجود در آن به کاهش استرس و درمان بی‌خوابی کمک می‌کند.

  • آب گریپ‌فروت

آب گریپ‌فروت به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد یکی از بهترین آبمیوه‌های طبیعی برای درمان بی‌خوابی شبانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =