۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
قیمت طلا سقوط کرد

قیمت طلا امروز جمعه کاهش یافت و در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات ماه مارس مشاغل ایالات‌متحده برای تشدید سیاست بودند، کاهش هفتگی خود را افزایش داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هر اونس طلا در ساعت ۸:۵۰ به وقت شرقی با ۱.۹۰ درصد افزایش به ۱۹۳۹ دلار و ۱۰ سنت رسید و در اواخر روز گذشته  با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹۳۴ دلار در هر اونس معامله شد.

بیشتر بخوانید

قیمت سکه، طلا و دلار جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱

طلای آمریکا با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۹۴۰ دلار و ۱۰ سنت رسید رسید و  روز گذشته با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹۳۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. این فلز در سه ماهه اخیر حدود ۵.۶ درصد افزایش و در ماه یک درصد افزایش و این هفته ۱.۱ درصد کاهش داشته است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرد که قراردادهای تامین یک سوم گاز اروپا را متوقف خواهد کرد، مگر اینکه به روبل پرداخت شود.

پس از اینکه روسیه اعلام کرد که جنگ خود در اوکراین را کاهش خواهد داد، بازار طلا ممکن است شاهد افت ۱۰۰ دلاری باشد، زیرا پناهگاه امن ژئوپلیتیکی آن ضعیف شده است. با این حال، به گفته یکی از تحلیلگران فلزات گرانبها، انتظار ریزش طلا یا نقره را نداشته باشید زیرا فلزات گرانبها پشتوانه اساسی قابل‌توجهی دارند.

برنارد دادا، تحلیلگر فلزات گرانبها در Natixis، در یک مصاحبه تلفنی با کیتکو نیوز گفت: بازار طلا در کوتاه‌مدت بی‌ثبات خواهد بود زیرا بازار همچنان به عناوین مربوط به جنگ روسیه با اوکراین واکنش نشان می‌دهد.  شاخص دلار از پایین‌ترین سطح یک ماهه خود بالاتر رفت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد.

داده‌های بانک مرکزی نشان می دهد که ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه تا ۲۵ مارس به ۶۰۴.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است که پایین‌ترین میزان از اگوست ۲۰۲۱ است و قبل از درگیری با اوکراین ۶۴۳.۲ میلیارد دلار بوده است.

در بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴.۷۳ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با ۰.۱  درصد افزایش به ۹۸۴.۶۸ دلار رسید. پالادیوم با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۲۸۲ دلار و ۹۴ سنت رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1134989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =