جزئیات حضوری شدن مدارس از ۱۴ فروردین/ احتمال افزایش یک ماهه سال تحصیلی

از ۱۴ فروردین تمام مدارس به صورت حضوری خواهند بود و رعایت برخی دستورالعمل‌ها مانند استفاده از ماسک الزامی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، آموزش و پرورش اعلام کرد که از فردا ۱۴ فروردین تمام مدارس حضوری خواهند بود و دانش‌آموزان باید در مدارس حضور داشته باشند. در این گزارش نگاهی داریم به نحوه بازگشایی مدارس که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید

ادامه فرایند آموزش مجازی آسیب زننده است/ آموزش حضوری خواهیم داشت

معلمان و عوامل اجرایی باید حاضر باشند

حضور عوامل اجرایی طبق برنامه هفتگی مدارس الزامی و تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس های درس انجام خواهد شد.

استفاده از ماسک الزامی است

در همین راستا، وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که ضروری است مدیران تمام تلاش خود را در جهت زمینه‌سازی و بسترسازی لازم برای حضور همه دانش آموزان در مدارس از چهاردهم فروردین به کار گیرند. لازم است آموزگاران، دبیران، مربیان، و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی که به صورت حضوری به آموزش می پردازند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موکدا بر رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک از سوی دانش آموزان نظارت داشته باشند.

نحوه حضور دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای

نوری همچنین از مدیران مدارس خواست به نحوی مدیریت کنند تا دانش‌آموزان دارای علائم یا مبتلا به کرونا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با تایید پزشک و رضایت والدین بتوانند از بستر شاد آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

همه مدارس باید سیستم تهویه داشته باشند

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران هم گفت: همه مدارس باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و تزریق واکسن کرونا مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان، گفت: محدودیتی برای حضور در مدرسه از حیث واکسیناسیون در «دستورالعمل آموزش حضوری از ۱۴ فروردین»، وجود ندارد.

او ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد معلمان، دُز اول واکسن را دریافت کردند و حدود ۹۰ درصد معلمان، دُز دوم را دریافت کردند و طبیعتا در این راستا مشکلی ندارند و تأکید بر استفاده از ماسک توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان در کلاس درس شده است.

تهیه لباس فرم متحدالشکل برای دانش‌آموزان ضرورتی ندارد

کاظمی درباره لباس فرم دانش‌آموزان، اظهار کرد: مصوبه و دستورالعمل ابلاغی مربوط به همه مدارس دولتی و غیردولتی است و تابع آن هستند و باید رعایت کنند. درباره لباس متحدالشکل دانش‌آموزان نیز باید بگویم در ابتدای سال تحصیلی که آموزش حضوری بود ممکن است، تعدادی از دانش‌آموزان لباس فرم مدرسه را تهیه کرده باشند، ولی در این بخشنامه تأکید شده است که ضرورتی بر لباس یک شکل نیست. البته لباس رسمی مدرسه باید باشد.

او درباره سرویس مدارس با توجه به آموزش حضوری دانش‌آموزان از ۱۴ فروردین، ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان مسؤول برنامه‌ریزی و سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است که در این بخشنامه هم پیش‌بینی شده است که انجمن اولیا و مربیان مدرسه، برنامه‌ریزی لازم را برای پیش‌بینی سرویس‌ها انجام دهند.

شهریه مدارس غیردولتی افزایش نمی‌یابد

کاظمی با تأکید بر اینکه شهریه اضافه‌ای را در خصوص مدارس غیردولتی نخواهیم داشت، گفت: اگر احیانا مدرسه‌ای نسبت به این موضوع تخلفی داشته باشد یا مبلغی را درخواست کند، از سوی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی برخورد می‌شود.

او درباره برنامه آموزش و پرورش برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان، بیان کرد: ما با افت یادگیری دانش‌آموزان مواجبه بودیم؛ میانگین نمرات دانش‌آموزان در سال گذشته افزایش یافته بود و شاهد تورم نمره بودیم و وقتی امتحانات به صورت حضوری برگزار شد، افت را دیدیم.

هنوز افزایش یک ماه به سال تحصیلی جاری نهایی نشده است

کاظمی تصریح کرد: این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که اولویت ما در بحث آموزش حضوری، سلامت دانش‌آموزان است و در اولویت برنامه‌ریزی ماست. همه شرایط را به‌گونه‌ای فراهم می‌آوریم که آموزش حضوری در حفظ سلامت دانش‌آموزان پیش بینی شود.

او درباره ماجرای اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی، گفت: در اسفند ماه سال گذشته مکاتبه‌ای را با وزیر آموزش و پرورش داشتیم مبنی بر اینکه برای جبران افت یادگیری دانش‌آموزان، این موضوع در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شود و در صورت تصویب، یک ماه به زمان آموزش در خرداد اضافه شود که هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1135012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =