اقدام سوال برانگیز اردوغان در واکنش به عملیات استشهادی فلسطینیان

رئیس جمهور ترکیه در تماس با رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به عملیات‌های شهادت طلبانه در سرزمین‌های اشغالی گفت: این عملیات‌های نفرت انگیز تروریستی را محکوم می‌کنیم و برای مجروحان نیز آروزی شفای عاجل داریم.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جمعه شب با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کرد.در این گفتگو، روابط دو جانبه و نیز تحولات منطقه ای مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

ترکیه و امتیاز طلایی به عربستان/ چرا پرونده قتل خاشقجی بسته شد؟

اردوغان ضمن آرزوی توسعه سریعتر روابط ترکیه و رژیم اسرائیل با سفر هرتزوگ گفت: هم افزایی بویژه در حوزه انرژی برای هر دو طرف منافع مشترکی دارد. رئیس جمهور ترکیه با محکوم کردن آنچه اقدام تروریستی در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی خواند، به کسانیکه در این عملیاتها کشته شده اند تسلیت گفته و برای زخمی شدگان نیز سلامت عاجل درخواست کرد.

طی روزهای گذشته در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی، عملیاتهای شهادت طلبانه ای علیه صهیونیستها شکل گرفته که منجر به کشته شدن تعدادی و ترس در سرزمین‌های اشغالی شده است. این عملیاتها از سوی گروههای مقاومت مورد حمایت و ستایش قرار گرفته است.

وی اظهارات محتاطانه مقامات صهیونیستی و تشکیلات خودگردان را برای کاهش تنش بسیار ارزشمند خواند و بر اهمیت اجازه به فلسطینیان برای ورود به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد. اردوغان افزود: از مقامات اسرائیلی انتظار داریم که در ۱۰ روز آخر ماه رمضان اجازه دهند که مسجد الاقصی ۲۴ ساعته باز باشد و اجازه ندهند که غیر مسلمانان وارد آن شوند.

رئیس جمهور ترکیه آرزو کرد که ماه رمضان و عید فصح در صلح و آرامش گذرانده شود و این عید را نیز به هرتزوگ تبریک گفت. رئیس رژیم صهیونیستی نیز ماه رمضان را به اردوغان تبریک گفت.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1135043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =