پیش بینی بورس دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که چنانچه معافیت سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مالیات ادامه داشته باشد می توانید شاهد ورود نقدینگی بیشتری به بازار سرمایه باشیم، که همین موضوع می تواند به رشد و ادامه دار شدن روند صعودی کمک کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، بازار سرمایه با تقاضا نسبی بازگشایی شد در دقایق اولیه شاخص کل ۲ هزار و ۵۴۶ واحد رشد کرد و این روند مثبت و صعودی تا پایان زمان معاملاتی ادامه داشت و شاخص کل موفق شد با رشد ۲۹ هزار واحدی از محدوه حساس ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی عبور کند. شاخص کل هم وزن نیز وضعیت خوبی داشت و حجم معاملات نیز به قابل قبول بود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای «فولاد»، «فملی»، «تاپیکو»، «جم»، «خودرو»، «وغدیر» و «فخوز» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

امروز گروه خودرویی‌ها، باز هم صدر نشین معاملات هستند و بسیاری از نمادهای این گروه در صف خرید. خروج حقیقی ها از درآمد ثابت‌ها هم امروز با قدرت ادامه داشت. اما این بار بجای برجام، واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و سهام تودلی های این دو شرکت باعث این استقبال شده است و همین موضوع باعث شده تا سهام شرکتهای سرمایه گذاری‌ای که سهامدار این دو شرکت خودرو سازی هستند (ورنا، خگستر و وساپا ) برای روزها، در صدر صف خرید ها قرار بگیرند.

وضعیت گروه فلزات اساسی هم امروز خوب بود. فملی در صدر ارزش معاملات این گروه بوده و فولاد هم ارزش معاملات خیلی خوبی به ثبت رسونده و بازدهی کلی این صنعت در بورس، ۳.۳۴ درصد بوده.

آیا بازار بورس فردا دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ مثبت خواهد بود؟ کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که چنانچه معافیت سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مالیات ادامه داشته باشد می توانید شاهد ورود نقدینگی بیشتری به بازار سرمایه باشیم، که همین موضوع می تواند به رشد و ادامه دار شدن روند صعودی کمک کند.

البته چنانچه فردا رفتار نوسانی در بازار مشاهده شود، کاملا منطقی و به نفع بازار خواهد بود چراکه پس از یک رشد شارپی، اندک اصلاح لازمه بازار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =