ماجرای خوابگاه فروشی در دانشگاه علامه طباطبایی چیست؟

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به فروش بخشی از ظرفیت خوابگاه‌ها به سایر دانشگاه‌های کشور کمپین اعتراضی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در چند هفته اخیر به موضوع اجاره ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها معترض شدند. اعتراضات آنها با انتشار اطلاعیه دانشگاه مبنی غیر حضوری بودن کلاس‌های درس غیر عملی به علت کمبود خوابگاه شدت گرفته و با انتشار بیانیه‌ و راه اندازی کمپینی از عملکرد عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گلایه کردند. 

پس از شدت گرفتن اعتراضات دانشجویان، ایسکانیوز برای روشن شدن ماجرا با دانشجویان و مسئولان این دانشگاه گفت‌وگو کرده است. یکی از دانشجویان می‌گوید رئیس دانشگاه قصد فریب افکار عمومی و دانشجویان را دارد برای همین نیز هیچ زمان پاسخ مناسبی درباره واگذاری خوابگاه‌های این دانشگاه در زمان کرونا نمی‌دهد. از طرفی مسئولان این دانشگاه نیز بیان می‌کند این خبر کذب بوده و دانشجویان اشتباه می‌کنند.

یک بام و دو هوایی دانشگاه علامه طباطبایی در آموزش حضوری و مجازی

استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی در دوران کرونا و آموزش غیرحضوری دانشجویان یکی از موضوعات پر خبر و حاشیه ساز بوده است. دانشجویان در این دو سال مرتبا به عدم استفاده از خوابگاه معترض بودند و مسئولان نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی-کرونایی را عامل پذیریش نکردن دانشجویان عنوان می‌کردند.

عرفان رجبی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و مسئول سابق روابط عمومی بسیج دانشجویی این دانشگاه درباره اعتراضات دانشجویان این دانشگاه نسبت به عملکرد عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه می‌گوید: مسئولان دانشگاه در تاریخ 9 فروردین ماه طی بیانیه‌ای اعلام کردند که کلاس‌های دروس عملی مقطع کارشناسی و تمامی دروس مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از چهاردهم فروردین به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ این در حالی است که حدود 90 درصد کلاس‌ برای دروس نظری است.

وی ادامه داد: دانشجویان پس از مطلع شدن از این تصمیم مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی با تشکیل کمپین، صدور نامه و بیانیه به این موضوع اعتراض کردند. چرا که به نظر آنها مسئولان دانشگاه به نوعی افکار عمومی را فریب دادند و از قوانین و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سرپیچی کردند

رجبی با بیان اینکه یک بام و دوهوایی در تصمیمات مسئولان این دانشگاه باعث سردرگمی دانشجویان به ویژه دانشجویان غیر بومی شده است، بیان می‌کند که آنها مرتبا استفاده از تنها 50 درصد خوابگاه را دلیلی برای غیر حضوری بودن آموزش بیان می‌کنند. این در حالی است که دانشگاه علامه طباطبایی در سال ‌های اخیر جزو محدود دانشگاه‌هایی بوده که بدون هیچ شرط و شروط خوابگاه را به تمامی دانشجویان خود داده و در این خصوص هیچ کمبود و مشکلی ندارد.

این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی بیان می‌کند: «از آغاز دوران کرونایی و کمبود خوابگاه برای دانشگاه‌های کشور این شائبه برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به وجود آمد که مسئولان بخشی از ظرفیت خوابگاه‍‌های این دانشگاه را اجاره می‌دهند. اما مسئولان هیچ زمانی درباره این موضوع شفاف سازی نکردند.» 

تکذیب اجاره خوابگاه دانشگاه علامه طباطبای

عباس نداف‌زاده مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی درباره فروش یا اجاره خوابگاه‌های این دانشگاه تاکید کرد: که به هیچ عنوان خوابگاهی از دانشگاه علامه به سایر دانشگاه‌های دیگر اجاره داده نشده است و این خبر کاملا دروغ و کذب است.

وی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبایی در بهمن ماه 1400 به مدت 9 روز خوابگاه سلامت فرهمند خود  را در اختیار  دانشگاه الزهرا گذاشت چرا که به دلیل شکستن لوله گاز امکان اسکان وجود در آن خوابگاه‌ها وجود نداشت. این موضوع منشا ایجاد شائبه و  اخبار کذب بوده و باعث اعتراض برخی از دانشجویان شده است.

نداف زاده با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها مانند تهران و بهشتی خوابگاه‌های خود را با وجود بدترین شرایط رفاهی در اختیار دانشجویان قرار دادند و در واقع شوی تبلیغاتی به راه انداختند، گفت: «مسئولان وزارت علوم بدون هیچ مقدمه‌ و لحاظ شرایط دانشگاه‌ها عنوان کردند که کلاس‌های درس بعد از عید باید حضوری شوند؛ اما مسئولان امور رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌ها باتوجه به شرایط موجود به دانشجویان امکانات و اتاق ارائه می‌دهند و کلاس‌ها را حضوری می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =