حدود ۱۴ میلیون ایرانی فاقد شغل شایسته هستند

معاون وزیر تعاون گفت: در حال حاضر در کشور جمعیتی قابل توجه وجود دارند که نه آموزش می‌بینند، نه دنبال کار هستند و نه اقدام خاصی انجام می‌دهند و به عبارتی نا امید هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود کریمی بیرانوند سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر در کشور جمعیتی قابل توجه وجود دارند که نه آموزش می‌بینند، نه دنبال کار هستند و نه اقدام خاصی انجام می‌دهند و به عبارتی نا امید هستند.

وی تصریح کرد: جمعیت بیکار ما فقط بیکار نیستند بلکه ناامید از کار هستند و در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون نفر در کشور فاقد شغل شایسته وجود دارد که بخشی از آن‌ها را افراد ناامید از کار شامل می‌شوند.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی در ادامه یادآور شد: بزرگترین برنامه ما در وزارت تعاون برای گروه فوق این است که با مجموعه اقداماتی که برای توسعه و رونق فضای کسب و کار کشور انجام می‌دهیم، خود به خود این افراد دارای انگیزه خواهند شد و به تدریج سعی می‌کنیم تعداد افراد فاقد شغل شایسته و آمار بیکاری آن‌ها را کاهش دهیم.

کریمی بیرانوند همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از افراد ناامید از کار و داشتن شغلی مناسب را افراد تحصیل کرده دربرمی‌گیرند که فاقد مهارت هستند و با ملزم کردن به آموزش می‌توانیم انگیزه لازم را در آن‌ها به وجود آورده و این انگیزه را افزایش بدهیم.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1135271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =