چرا مخاطبان مانند گذشته از برنامه‌های صدا و سیما استقبال نمی‌کنند؟ / رسانه‌های اجتماعی رقیب اصلی تلویزیون

کارشناس رسانه گفت: وقتی رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و نتفیلیکس و در ایران، فیلیمو و نماوا روی کار آمدند تلویزیون و رسانه‌های هم‌عصر آن بسیار کمرنگ شدند.

علیرضا آل داوود کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اینکه چرا برنامه‌های تلویزیونی مانند گذشته برای مردم جذابیتی ندارد، گفت: این یک مسئله طبیعی است و موضوعی است که نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا نیز اتفاق افتاده است، وقتی رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و نتفیلیکس و در ایران، فیلیمو و نماوا روی کار آمدند تلویزیون و رسانه‌های هم‌عصر آن بسیار کمرنگ شدند و این رویدادی است که با افزایش استفاده افراد از تلفن همراه به‌طور نا خودآگاه رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

صدا و سیما نیازمند نگاهی نو / تلویزیون نیاز به خانه تکانی دارد

کارشناس رسانه در ادامه دوره جدید صداو سیما را بسیار تحولی و خوب دانست و گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در دوران پیمان جبلی، رئیس جدید سازمان صدا و سیما رخ داده بحث رقابتی شدن شبکه‌هاست و دیگر مانند گذشته نیست که مخاطب تنها به یک شبکه استقبال نشان دهد تا جایی که حتی شبکه‌ای مانند شبکه 4 که مردم استقبال کمتری نسبت به تماشای آن نشان می‌دادند نیز در لیست شبکه‌های مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و حتی در جمع دانشگاهی زیاد می‌شنوم که مستندهای شبکه چهار را تماشا می‌کنند.

آل داوود ادامه داد: همچنین تغییر نگاه نسبت به موضوعاتی که در سطح جامعه رخ می‌دهد باعث شده تا میزان استقبال به شبکه‌های مختلف تغییر کند به عنوان نمونه اهمیت موضوعات اجتماعی برای مردم باعث شده تا استقبال به شبکه دو که یک شبکه اجتماعی است نسبته به گذشته بیشتر شود.

وی در پایان تاکید کرد که سایر رویکردهای صداو سیما مانند روی کار آمدن تلوبیون و اپلیکیشن‌های وی او دی نیز در در میزان استقبال مخاطب از برنامه‌های تلویزیون بسیار تاثیر گذار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =