کانادا گوشت گاو هورمونی به انگلیس صادر می‌کند؟

کمیسر عالی کانادا در بریتانیا از تلاش خود برای متقاعدکردن مقامات بازار انگلیس به‌منظور استفاده از گوشت گاو هورمونی کانادایی در این کشور خبرداد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، این در حالی است که گوشت‌هایی که در تولید آن از هورمون رشد استفاده شده است در زمان حاضر در بریتانیا غیرقانونی هستند. رالف گودیل تأکید کرد که وی از صادرات گوشت کانادا با "قاطعیت" دفاع خواهد کرد، چرا که این دو کشور برای منعقد کردن یک توافق تجاری دوجانبه تلاش می‌کنند.

 بیشتر بخوانید

تمدید حضور نظامی کانادا در عراق

در حالی که کانادا، مانند ایالات متحده، معمولاً از هورمون‌ در پرورش دام‌های خود استفاده می‌کند، بریتانیا از زمانی که عضو اتحادیه اروپا بود، این کار را انجام نداده است. انگلیس تقریباً ۸ سال پیش رأی به خروج از اتحادیه اروپا داد و به‌نوعی هنوز هم در حال تلاش برای جدایی کامل از این اتحادیه است.

بر اساس این گزارش، استفاده از دارو در پرورش دام به‌دلیل سلامت حیوانات و همچنین به‌دلیل نگرانی‌های مرتبط با سلامت انسان موضوعی بحث‌برانگیز است. با وجود اعتقاد گودیل به گوشت گاو کانادایی، لندن می‌گوید که استانداردهای غذایی خود را به خطر نمی‌اندازد و در این باره مصالحه نخواهد کرد.

با این حال، استدلال گودیل این است که مقاومت بریتانیا در برابر گوشت گاو هورمونی غیرعلمی است، و همچنین هشدار داد که اتاوا می‌تواند مانع از الحاق بریتانیا به توافقنامه جامع و مترقی برای مشارکت ترانس‌پاسیفیک شود، اتحاد ۱۱ کشوری که کانادا نیز جزو آن است.

کانادا و بریتانیا از قبل از برگزیت، زمانی که قرار بود توافق بین کانادا و اتحادیه اروپا منعقد شود، در حال مذاکره بر سر توافق تجاری بوده‌اند، و صحبت‌هایی وجود دارد که اتاوا ممکن است تلاش کند امتیازات بیشتری را از لندن به‌دلیل اندازه نسبی توافق بگیرد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1135339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =