شرکت‌های دانش بنیان وارد بورس می‌شوند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس خبر داد و گفت: از ظرفیت کمیسیون برای تامین مالی آن‌ها در بازار سرمایه استفاده می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا پور ابراهیمی در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری درباره نامگذاری سال ۱۴۰۱ درخصوص اقتصاد دانش‌بنیان، کمیسیون از سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونان وی دعوت کرد.

بیشتر بخوانید

روند صعودی بورس تا کجا ادامه می‌یابد؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست امروز گزارشی از وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد؛ براساس آن اکنون حدود ۶ هزار  و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در کشور وجود دارد که ارزش بازار آنها حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که این عدد نسبت به اندازه اقتصاد ایران عدد کوچکی است و باید تقویت شود.

وی تاکید کرد: مصوبه جهش تولید دانش بنیان مراحل پایانی خود را طی می کند و در هفته‌های آینده پس از تائید در شورای نگهبان به عنوان قانون ابلاغ خواهد شد که از این ظرفیت می توان برای تولید و اقتصاد کشور استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بورس که در نشست امروز مطرح شد، عنوان کرد: به دلیل محدودیت‌های موجود مقرر شد که از ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای حضور این شرکت‌ها در بورس و تامین مالی آن‌ها در بازار سرمایه استفاده شود.

پورابراهیمی راه‌اندازی مجموعه بزرگ شرکت مخاطره‌پذیر را دیگر موضوع بررسی شده در نشست امروز برشمرد و تصریح کرد: به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مقرر شد که شرکت مخاطره پذیر نیز در بازار سرمایه پذیرفته شود. همچنین مقرر شد در بازه زمانی یک ماهه آینده با همکاری مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون اقتصادی و معاونت علمی و فناوری طرح تشکیل شرکت مخاطره پذیر اقتصاد ایران، با مشارکت معاونت علمی و فناوری نهایی و عملیاتی کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه کارگروه مشترکی میان کمیسیون اقتصادی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رصد موضوعات مرتبط با این حوزه تشکیل شد. مجموعه این اقدامات برنامه میان مدت و بلند مدت کمیسیون برای کمک به اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1135344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =