تولید دانش‌بنیان و کارآفرین در سراهای نوآوری محقق می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: رویداد گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به نوع دیدگاه‌های مدیریتی موجود در کشور می‌تواند بستر جدید و تحول را به‌دنبال داشته باشد، چون تولید دانش‌بنیان و کارآفرین در سراهای نوآوری و خلاق ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  امروز دغدغه اصلی بسیاری از جوامع اشتغال است. در وضعیت کنونی ایجاد اشتغال و کارآفرینی به ویژه برای جوانان تحصیل کرده و کسب مهارت در حین تحصیل از اهمیت برخوردار است. با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» و برگزاری رویداد ملی گام دوم در خرداد ۱۴۰۱ می‌توان به این امر اذعان داشت که دانشگاه محیطی برای کسب مدرک و نمره نیست، بلکه از ظرفیت آن برای ارتقای جایگاه اشتغال و مهارت‌آموزی می‌توان بهره گرفت.

میرعلیرضا دریافت بیگی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و معاون علمی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهای تاثیرگذار در نهادهای دانشگاهی در ۴۰ سال اخیر است که اقدامات این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کل کشور  پرچم‌داری آموزش و فرهنگ در استان‌های مختلف است.

وی افزود: رویکرد گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به بازنگری در مدل عملکرد و  امر مغفول مانده در نوع دیدگاه‌های موجود کشور در امر مدیریت می‌تواند بستر جدید و تحول را به دنبال داشته باشد. تولید دانش‌بنیان و کارآفرین در زمینه‌سازی‌های سراهای نوآوری و خلاق ایجاد می‌شود.  

معاون علمی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان ادامه داد:  برنامه‌ها در حوزه هنرهای سنتی با مفهوم کلی گام دوم انقلاب اسلامی در نوع آموزش‌های دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و جلسات متعدد برگزار شده و درباره چگونگی اصالت بخشی به اثرهنری و شناسنامه‌دار شدن و ایجاد کد در آثار و ارائه به بازار جهانی در گفت‌وگوهای متعدد برگزار شده است.

 بیگی درباره توسعه کارآفرینی در زمینه هنر گفت: در وضعیت کنونی به‌دنبال ایجاد زیرساخت نمایشگاه‌های مجازی آثار اصل اسلامی و ایرانی هستیم تا بتوان بستر ایجاد کرد تا تعداد بیشماری در جهان  بتوانند به شکل مجازی از گالری‌های اصیل ایرانی – اسلامی بهره‌مند شوند.

معاون علمی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با بیان اینکه در این اقدام برای ایجاد پل ارتباطی بین سنت ایران زمین با ادبیات و هنر معاصر به دنبال حراج آثار هنری هستیم، تاکید کرد: در این اقدام نحوه ایجاد حراج آثار هنری در جهان و چگونه برگزاری در دنیای مجازی چگونگی شکل‌گیری آن مورد توجه قرار گرفته است. در این اقدام هنرهایی همچون خوشنویسی، نگارگری، تذهیب و ... شکل گرفته است.

وی درباره نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها به شکل مجازی افزود: در این مدل یک اقدام در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی اسلامی و ایران شکل گرفته است. یکی از اقدامات در مجموع جامع علمی و کاربردی در حال پیشروی هستیم. همچنین از بهمن۱۴۰۰ در زمینه چگونگی آموزش برخط هنرها در حوزه فناورانه در بسته‌های آموزشی هنرهای سنتی در زمینه فناورانه و انتقال هنر به جهان پیرامونی  قابلیت‌های متعدد را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز گفت: از طریق ایجاد قالب پلت فرم می‌توان اقدامات روزمره دانشگاه را روایت کرده تا گفتار اجرا مورد توجه قرار بگیرد. در این اقدام برای حل یک مساله یا اخذ یک ساختمان طرح خلاقانه در کثرت هیات علمی با تجربیات اندوخته بیشتری می‌توانند به فعالیت بپردازند. قدرت ارائه به پلتفرم‌های آموزشی برگزاری آزمون‌های و جلسات متعدد آموزش‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =