شدت کرونا امیکرون در کودکان زیر ۵ سال چگونه است؟

نتایج یک مطالعه نشان می دهد کودکان کوچک تر از ۵ سال آلوده به سویه اومیکرون در مقایسه با کودکان همسن مبتلا به سویه دلتا، شدت بیماری و عوارض ناشی از بیماری در آنها کمتر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نقل از وب مِد، محققان دانشکده پزشکی کیس وسترن رزرو، گزارش سلامت کودکان ۴ سال به پایین را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید:

موثر بودن داروی کرونا علیه سویه فرعی امیکرون

درحالیکه محققان دریافتند سویه اومیکرون ۶ تا ۸ برابر عفونی‌تر از سویه دلتا در این گروه سنی است اما شدت بیماری در کودکان مبتلا به اومیکرون بیشتر نبود.

در موارد ابتلاء به اومیکرون، احتمال ویزیت در بخش اورژانس ۱۶ درصد کمتر بود و نیاز به تهویه مکانیکی نیز ۸۵ درصد کمتر بود. حدود ۱.۸ درصد موارد اومیکرون در این گروه سنی در بیمارستان بستری شد، درحالیکه این رقم در موارد ابتلاء به دلتا ۳.۳ درصد بود.

«پاملا داویس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نتیجه اصلی تحقیقات ما این بود که کودکان در مقایسه با سویه دلتا، بیشتر به اومیکرون مبتلا می‌شوند، اما شدت بیماری در سویه اومیکرون به مراتب کمتر است.»

یکی دیگر از یافته‌ها این بود که کودکان مبتلا به اومیکرون کمی کوچک‌تر از گروه مبتلا به دلتا بودند: به طور متوسط ۱.۵ ساله در مقایسه با ۱.۷ سال.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =