آزمون دستیار تخصصی پزشکی ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

چهل و نهمین دوره آزمون دستیار تخصصی پزشکی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهل و نهمین دوره آزمون دستیار تخصصی پزشکی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. کارت ورود به جلسه آزمون در هفته منتهی به آزمون از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و هر داوطلب می‌تواند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور نسبت به پرینت کارت خود اقدام کند.

ثبت‌نام در این آزمون از اول اسفند آغاز شده بود و تا یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ادامه داشت.مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور بازه زمانی ۶ روزه ( از ۱۶ تا ۲۱ اسفند ۱۴۰۰) برای ثبت‌نام جاماندگان و ویرایش اطلاعات داوطلبان چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در نظر گرفت.

بر اساس آخرین آمار، بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی است برگزاری چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی‌ در سال گذشته با حواشی مواجه بود، این آزمون قرار بود ۵ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شود اما برگزاری آن به تعویق افتاد و به ۲۲ اردیبهشت ماه موکول شد. بسیاری از دانشجویان در زمینه قدیمی بودن منابع آزمون گلایه داشتند. معاون آموزشی وزارت بهداشت روز گذشته در واکنش به اعتراض برخی از داوطلبان این آزمون اعلام کرد: ییش از ۹۵ درصد منابع آزمون کاملا بروز هستند و تمام مناقشات بر روی منابع دو درس رادیولوژی و گوش و حلق و بینی در آزمون دستیاری دوره ۴۸ بوده که هر کدام از این دو منبع حداکثر ۶ سئوال یعنی در مجموع ۱۲ سئوال در آزمون ۲۰۰ سئوالی دستیاری تخصصی داشتند. در آزمون اخیر این دو منبع با نظر اساتید و صاحب نظران تغییر نکرده چون اولا تغییرات علمی محسوسی نداشته و ثانیا اعلام منبع جدید نیازمند زمان لازم برای مطالعه آنهاست که انشاء‌الله برای آزمون بعدی منابع جدید اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =