تمامی دانشگاه‌ها باید تا آخر فروردین‌ماه انتخابات نشریات خود را برگزار کنند

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم از تمدید زمان دانشگاه‌ها برای برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: این زمان دیگر تمدید نخواهد شد.

محمد عسگری در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از تمدید زمان برگزاری انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هنوز برخی از دانشگاه‌ها نتوانستند روند انتخابات نشریات خود را طی کنند، به آنها تا پایان فروردین ماه مهلت مجدد داده شده است.

وی درباره علل برگزار نشدن انتخابات نشریات در برخی از دانشگاه‌ها عنوان کرد: امسال برای اولین بار انتخابات بر اساس شیوه نامه نظارت بر نشریات که مورد بازنگری قرار گرفته است، برگزار شد. بنابراین بسیاری دانشگاه‌ها با این آیین نامه آشنا نبودند و درچار سردگمی شدند. در همین راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با کارشناسان فرهنگی تمام دانشگاه‌ها جلسه‌ای توجیه‌ای برگزار کرده است تا آنها مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها، کاندیداهای مدیر مسئولی و فعالان نشریات را در جریان اصلاحات آیین نامه قرار دهند.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم با تاکید بر اینکه فرصت برگزاری انتخابات دیگر تمدید نخواهد شد، تصریح کرد: البته مسئولان فرهنگی دانشگاه‌های موظف هستند دلایل منطقی خود را برای عدم برگزاری انتخابات نشریات در بازه زمانی در نظر گرفته شده را به صورت مکتوب بیان کنند.

وی با اشاره به اعتراضات احتمالی کاندیداهای انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی اظهار کرد: دانشجویان معترض نیز تا پایان فروردین ماه فرصت دارند شکایات خود را به مسئول مربوطه ارائه دهند و شو رای مرکزی نیز باید در کوتاه ترین زمان ممکن به این درخواست‌ها رسیدگی کنند.

عسگری با بیان اینکه شیوه نامه نظارت بر نشریات در سال 98 مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت، گفت: این اصلاحات به صورت کامل مبنای دستور العمل دانشگاه‌ها برای انتخابات قرار نگرفت چرا که هنوز در بیان برخی مفاهیم مانند تعریف نشریات فعال ابهاماتی وجود داشت.

این فعال دانشجویی با ذکر مثالی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نشریات اگر یک بار  در سال منتشر می‌شدند جزو نشریات فعال بودند؛ اما در این اصلاح شیوه نامه نشریه فعال باید حدد 10 بار در سال منتشر شده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =