پیش بینی بورس سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

کارشناس بورس گفت: بنابراین اگر اصلاحی در قیمت‌ها رخ دهد که دور از انتظار هم نیست، مجددا فرصتی برای یک سرمایه‌گذاری بلندمدت تا پایان ۱۴۰۱ به وجود خواهد آمد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طبق تحلیل کارشناسان، به نظر می‌رسد با بازاری متعادل روبه‌رو هستیم و این تعادل یعنی برگشت اعتماد حقیقی‌های بازار و کاهش فشار فروش‌هایی که چندی پیش در همین قیمت‌ها وجود داشت. همچنین اگر اصلاحی در قیمت‌ها رخ دهد که دور از انتظار هم نیست، مجددا فرصتی برای یک سرمایه گذاری بلند مدت تا پایان ۱۴۰۱ به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: بورس همچنان صعودی / شاخص ۲ هزار واحد رشد کرد

انتظار می‌رود بورس فردا نیز همانند روزهای گذشته در مسیر تعادلی حرکت کند و تغییر خاصی در معاملات وجود نداشته باشد. اما اگر اخبار جدیدی از مذاکرات برجام مخابره شود، بورس از روند فرسایشی و خنثی خارج خواهد شد.

مهشید داداش زاده، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز در دقایق ابتدایی معاملات مقداری کاهشی بود و سپس با تقاضایی که در نمادهای شپنا، شستا، رمپنا و همراه رخ داد، با رشد ۰.۱۸درصدی به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد بیشتر از ۵ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید و رقم قابل قبولی برای ادامه روند مثبت برای بازار است.

وی افزود: به طور کلی از روندهای آینده با توجه به مقاومت مهم ۱.۵۸۰.۰۰۰ واحدی و پتانسیل رو به مثبت نمادها، انتظار جهتی خنثی و رو به رشد از بازار وجود دارد. مدیریت سرمایه‌ای که می‌توانیم با نگاهی به شاخص کل داشته باشیم، توجه به شکست مقاومت ۱.۴۰۰.۰۰۰ واحدی و حفظ این سطح مهم است. شاخص هم وزن نیز در یک سطح مهم فلیپ شکسته شده است. محدوده این سطح مهم ۳۶۹۲۰۷ الی ۳۶۱۸۳۳ واحد می‌باشد و مقاومت بعدی شاخص کل هم وزن، ۳۹۱۲۱۲ خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بنابراین اگر اصلاحی در قیمت‌ها رخ دهد که دور از انتظار هم نیست، مجددا فرصتی برای یک سرمایه‌گذاری بلندمدت تا پایان ۱۴۰۱ به وجود خواهد آمد.

وی بیان کرد: اکنون می‌توان گفت با بازاری متعادل روبه‌رو هستیم و این تعادل یعنی برگشت اعتماد حقیقی‌های بازار و کاهش فشار فروش‌هایی که چندی پیش در همین قیمت‌ها وجود داشت.

داداش زاده ادامه داد: مسائل برجام که مدتی است مذاکراتی رو به مثبت دارد، بر بازار بی‌اثر نیست. اما اکنون توجه اکثر سرمایه‌گذاران به تورم انتظاری پیش‌رو و حفظ ارزش پول است که ترجیح  به سرمایه‌گذاری در سهام با نگاهی مثبت به وجود آورده است.

وی در پایان افزود: نکته مهم این روزهای بازار، گزارش‌های یکساله شرکت‌ها است که سهامداران بیشتر در انتظار این گزارش‌ها و انتخاب یک پورتفوی مناسب برای آینده هستند. این عامل نیز می‌تواند یکی از عوامل خنثی ماندن بازار  باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      بورس رانت خواری کلاهبرداری دزدی و دروغ محض است بورس ایران درست شدنی نیست همون اندک سرمایه ی مردم رو هم بخورید که مردم و سهامدار امیدش قطع بشه فردا هم منفیه