عدالت اطلاعاتی در بورس با اجرایی شدن دستور رئیس قوه قضاییه

کارشناس اقتصادی گفت: با افزایش عمق مظنه شفافیت بیشتر می‌شود و حق سهامدار است که از برخی اطلاعات مطلع شود و نمایش نامحدود مظنه در ساختار کلی می‌تواند به عدالت اطلاعاتی کمک کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد حشمتی با اشاره افزایش عمق مظنه‌ها به نمایش نامحدود مظنه‌ها براساس دستورات رئیس دستگاه قضاییه ضمن تشکر از این اقدام رئیس عدلیه گفت: رفع مشکلات مردم در بازار بورس همواره دغدغه رئیس دستگاه قضا بوده است و حُسن این موضوع این است که مرجعی برای عدم شفافیت در بازار بورس ورود کرده است.

وی بیان کرد: خوشحالیم که ریاست قوه قضاییه به این موضوع ورود کرد تا مشکلات مردم در بورس کمتر شود، اما این وظیفه ذاتی بورس است که مشکلاتش را رفع کند، ولی تاکنون این سازمان در زمینه افزایش عمق مظنه‌ها اقدامی انجام نداده بود.

کارشناس اقتصادی گفت: امیدواریم این اقدام برای شفافیت بازار موثر واقع شود و مسئولان سازمان بورس برای شفافیت بیشتر در بازار منتظر ورود دستگاه‌ها نباشند و خود سازمان برای حل مشکلات پیش قدم شود.

حشمتی گفت: نمایش نامحدود مظنه یکی از مطالبات سهامداران طی سال‌های اخیر بوده است و با افزایش عمق مظنه شفافیت بیشتر می‌شود از طرفی حق سهامدار است که از برخی اطلاعات مطلع شود و نمایش نامحدود مظنه در ساختار کلی می‌تواند به عدالت اطلاعاتی کمک کند.

منبع: میزان

کد خبر: 1135630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =