کشف ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی در تهران

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از دستگیری افرادی خبر داد که قصد داشتند زعفران‌های تقلبی وارداتی را پس از جعل برندهای معتبر و بسته بندی در بازار، عرضه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ از پاگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر گفت: سال گذشته تعدادی گزارش مردمی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه افرادی با تردد در واحدی به ظاهر مسکونی اقدام به جابه جایی گسترده بسته‌های مشکوک زعفران کرده و احتمال قاچاق یا تقلبی بودن کالاها متصور است، رسید.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز که متوجه صحت خبر شده و مشخص شد تمام زعفران‌های وارداتی که توسط قاچاقچیان از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده از نوع الیاف مصنوعی بوده و هیچ گونه مصرف خوراکی ندارد.

بیشتر بخوانید:

مصرف مواد غذایی با طبع سردی چه عوارض برای سلامتی دارد؟

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: افراد تبهکار از عدم اطلاع عموم استفاده و اقدام به بسته بندی و توزیع گسترده در مغازه‌های سطح شهر تهران و چندین شهر دیگر کرده اند و از ساختمان مذکور نیز به عنوان انبار و بارانداز برای نگهداری و توزیع کالا استفاده می‌کنند.

وی افزود: در نتیجه با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و رصد اطلاعاتی انجام شده هویت کامل متهمان شناسایی شد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و لزوم مداخله سریع‌تر پلیس به دلیل در خطر بودن جان شهروندان، در نهایت در یک عملیات غافلگیرانه سه نفر از اعضای باند دستگیر و در بازرسی از منزل و انباری متهمان واقع در طبقه زیرین ساختمان ۱۷ بسته زعفران تقلبی وارداتی از کشور امارات به وزن تقریبی ۱۵۵ کیلوگرم کشف و به همراه متهمان برای انجام تحقیقات به این پایگاه منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر اظهار کرد: متهمان در اظهاراتش گفت که شخصی به هویت «رضا» از بستگان دور آن‌ها و اهل شیراز مدتی است ساکن کشور امارات بوده و بارها توسط وی و به صورت قاچاق وارد کشور شده و آن‌ها پس از بسته بندی در سطح شهر توزیع و به فروش می‌رسانند.

وی افزود: همچنین این دو شخصی به نام «کامران» را نیز به عنوان خریدار عمده معرفی کردند که وی بیش از ۸۰ درصد از محموله ورودی به کشور را به عنوان خریدار عمده دریافت می‌کند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با تلاش به موقع کارآگاهان «کامران» و همدست وی بنام «اکبر» که مشغول به تهیه و بسته بندی زعفران‌های تقلبی، بودند دستگیر شدند و در بازرسی به عمل آمده، ۶۵ کیلوگرم زعفران تقلبی به همراه بطری‌های حاوی رنگ زعفران، رنگ قرمز و اسانس، برگ‌های سبز رنگ شبیه برگ‌های زعفران، چای خشک رنگ شده و بسته بندی‌های پر و خالی زعفران با جعل اسم برندهای معتبر کشف شد که تمامی اقلام ضبط و به همراه متهمان به مقر پلیس منتقل شد.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی متهمان به اتهامات وارده تهیه و بسته بندی زعفران تقلبی و توزیع گسترده آن به صورت عمده در بازار تهران، مراکز معتبر فروشگاهی با قیمتی به مراتب پایین‌تر از عرف بازار اعتراف کردند و در نهایت پرونده به همراه متهمان به مرجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر: 1135669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =