نگاهی به محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته‌

‌مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در محور کندوان‌ تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز جمعه‌ ۱۹ فروردین از کرج و ابتدای آزادراه تهران-شمال به مرزن‌آباد و در هراز تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۲:۰۰ روز جمعه از رودهن به آمل ممنوع است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌ اکبر آشوری درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: بر اساس اطلاعات بیش از ۲۳۲۳ دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

بیشتر بخوانید: وضعیت جاده ها / ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج

* اعمال محدودیت‌ ترافیکی در هراز و کندوان ‌

وی بیان کرد: تردد موتور سیکلت تا ساعت ۰۶:۰۰ روز شنبه‌ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ از محورهای کرج-چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.

‌مدیر مرکز مدیریت راه‌ها افزود: در محور کندوان‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز جمعه‌ ۱۴۰۱/۰۱/۱۹ از کرج و ابتدای آزادراه تهران –  شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸:۰۰ ‌تا ۲۴:۰۰ روز جمعه ‌از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

آشوری گفت: در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۲:۰۰ روز جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۱۹ از رودهن به سمت آمل ممنوع است و از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ روز جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۱۹ در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به‌صورت یک طرفه خواهد بود.

* ممنوعیت تردد تریلر در هراز و کندوان

‌وی اظهار داشت: در محور کندوان ‌تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

‌مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه در محور هراز تردد تریلرها کماکان ممنوع ‌است، افزود: تردد کامیون و کامیونت غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ امروز و فردا در محور هراز ممنوع است.

* آزادراه‌ کرج-قزوین پرترددترین جاده‌ کشور در شبانه‌روز گذشته

آشوری بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد در آزادراه‌ کرج-قزوین با ۱۴۰ هزار تردد، آزادراه‌ کرج-تهران با ۱۳۵ هزار تردد و آزادراه تهران-کرج‌ با ۱۳۰ هزار تردد،  ثبت شد.

* ‌انسداد محور ساری-نکا و جاده خرم‌آباد-پل دختر

وی درباره آخرین وضعیت انسداد جاده‌های کشور تصریح کرد: در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین، ‌محور شهداد-نهبندان، محور خرم‌آباد-پل دختر و جاده‌سی‌سخت-پادنا به دلیل نبود ایمنی کافی در مسیر مسدود ‌است.

‌مدیر مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: همچنین جاده گنجنامه-تویسرکان در استان همدان‌، محور پونل-خلخال، جاده وازک - بلده، محور هشتگرد - طالقان، محور لاسم - ارجمند در استان مازندران،‌ محور میل نادر  - سفیدآبه واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان‌ و محور ریگان - ایرانشهر تا اطلاع بعدی مسدود است.

آشوری اضافه کرد: محور ساری-نکا در استان مازندران تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

* ‌تردد روان در جاده‌های تهران-شمال

وی درباره وضعیت ترافیکی محورهای تهران-شمال‌ بیان کرد: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد روان در مسیر رفت و برگشت‌ محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت و آزادراه تهران-شمال، نشان می‌دهد.‌

‌مدیر مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: در حال حاضر رو گذر محور ساری – نکاء ‌محدوده سمسکنده در استان مازندران به دلیل نشست روگذر مسدود و تردد از مسیر جایگزین‌، از دور برگردان محور نکا به ساری ‌دور برگردان عبور هولا انجام می‌شود.

آشوری درباره وضعیت جوی جاده‌ها گفت: در حال حاضر ‌در هیچ یک از جاده‌های کشور بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

* رصد تردد جاده‌ای با ۲۴۷۷ دستگاه ترددشمار

وی اظهار داشت: کل تردد جاده‌ای در شبانه ‌روز گذشته‌ براساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد ۲۴۷۷ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱.۰ درصد کاهش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۵.۱ درصد، بیشترین تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صبح ثبت شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1135715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =